سرچ کنسول آموزش قسمت تجربه کاربری یا page experience

۷ بازديد
در‌این برگه از منوی سرچ کنسول ، در صدر نموداری را مبنی بر تصویر تحت مشاهده می‌کنید که به شما نشانه میدهد یک‌سری در صد از url های تارنما شما تجربیات بهتر از گرش به مخاطب داده میباشد.
نکته مهمی که درین نمودار با ان مواجه خواهید شد ، نمودار impression میباشد. سئو در مشهد وجود این نمودار به شما این باور را می‌دهد که رعایت ux در ساخت وب سایت چه تاثیری در افزایش سکو و چشم شدن صفحه های شما خواهد داشت.
در بخش زیر خیس تعدادی میزان اساسی برایتان معلوم گردیده‌است :
Core web visital: این نصیب به عبارتی بخش آینده منوی experience میباشد که پیرو به ان خوا هیم پرداخت. در یک توضیح کلی این قسمت با‌گاز بارگذاری صفحه ها وبسایت شما در شرایط دسکتاپ و گوشی میپردازد.
Mobile usability: این گزینه نیز در قسمت سوم تب experience به طور بدون نقص برایتان توضیح داده گردد. در واقع این نصیب مرتبط با ریسپانسیو بودن وب سایت شماست.
Security issuse: با کلیک روی این نصیب وارد کاغذ مهم از گزارشات هک تارنما شما خواهید شد. درصورتی که که وب سایت شما هک گردیده باشد تیک این نصیب سبز نخواهد بود.
https : این بخش به شما علامت میدهد که آیا تارنما شما از پروتوکل ssl برای ارسال و اخذ اطلاعات از سرور استعمال می نماید یا این که خیر. گوگل در طول یک اعلامیه ای معین کرد که امنیت یوزرها وی بسیار اهیمت داراست و داشتن پروتوکل https یک نمره مثبت در بهینه سازی تلقی می‌شود.
Ad Experience : تجارب تبلیغات نیز واپسین فیلدی میباشد که مشاهده میکنید. این نصیب به شما می‌گوید که به کار گیری از تبلیغات در وبسایت شما به نحوی که سبب اذیت شدن وبگردی استفاده کننده خواهد شد یک نمره منفی در لحاظ گرفته می گردد که نمره مجموع وب سایت را کاهش می‌دهد خیر تنها یک شیت را.
نکته ای که می بایست درباره این نصیب از سرچ کنسول بدانید این میباشد که نکات و تجربیات های مذکور تنها برای یوزرها موبایلی بررسی گردد. براین اساس همت نمائید فاکتور های ux را بیشتر برای وضعیت ریسپانسیو دورازشوخی در لحاظ بگیرید.
قسمت دوم : Core web visital
درین نصیب گزارشاتی از سرعت بارگذاری و مشکلاتی که بایستی برای ارتقا سرعت سایتتان برطرف فرمایید برایتان اکران داده شود.
گزارشاتی که درین نصیب خواهید مشاهده کرد ، برای دو ورژن ویندوز و کامپیوتر است. اکثر وقت ها اشتباهات سرعت مرتبط با مرورگر های تلفن همراه هاست که می بایست آن‌ها را هرچه سریع خیس برطرف فرمایید.
فاکتور هایی که می بایست برای ارتقا سرعت وبسایت در لحاظ بگیرید در دو ابزار gtmetrix و site speed insight قابل مشاهده میباشد.
دقت داشته باشید واحد سنجش هایی که درین نصیب از سرعت مدنظر گرفته میگردد از وبسایت site speed insight میباشد که وابسته به خویش گوگل است.
به تصویر بالا نگاه فرمائید. همان طور که می بیند ایرادات سرعت در دو فیلد مرتبط با ورژن وبسایت و ورژن گوشی اکران داده شد‌ه‌است و برای اینکه گزارشات جامعی از خلل را ببینید از نصیب بالا سمت چپ هرمورد از فیلدها آیتم open report را کلیک نمایید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.