آرشیو دی ماه 1401

بهترین مرجع سئو در مشهد

رتبه الکسا چیست؟

۱۳ بازديد

سایتت به بهینه سازی نیاز داره؟
هر سایتی برای سکو تصاحب کردن، به seo نیاز داره. درصورتی که تا الان روی سئوی سایتت کاری نکردی، بهتره که از همین امروز استارت کنی.
از اینجا آغاز کن این وب سایت بعد از ۲۵ سال شغل، بیانیه ای منتشر کرده که در آن آمده میباشد: ۱ مِی ۲۰۲۲ (۱۱ اردیبهشت ماه‌ ۱۴۰۱) بازنشسته و از دسترس یوزرها بیرون می شود. الکسا در‌این بیانیه کوتاه برهان اتخاذ این تصمیم را تیتر نکرده میباشد. آمازون دیگر برای اینترنت‌وبسایت الکسا مخاطب نو نمی‌پذیرد و اعضای دارنده اشتراک تا ۱ مِی ۲۰۲۲ به اشتراک های خویش دسترسی خواهند داشت و بعد از آن دیگر دسترسی نخواهند داشت. خویش اینترنت‌وبسایت Alexa.com نیز تا تاریخ مذکور به فعالیت خویش ادامه می دهد و آن گاه از دسترس بیرون میشود.
بهتر میباشد بدانید:
جایگزین الکسا
جایگزین‌های متعددی برای درجه الکسا وجود دارااست نظیر ahref, semrush که از در بین انها صرفا وبسایت Similarweb دارنده ورژن مجانی میباشد. در تصویر تحت فیض نظارت موقعیت تارنما دیجی فرآورده در سیمیلاروب اکران داشته شد‌ه‌است. سئو در مشهد این وبسایت دارنده سنجه‌های متفاوتی نسبت به الکساست البته می توانید از ان تحت عنوان یک ابزار برای رسیدگی موقعیت تارنما‌های گوناگون به کارگیری نمائید.
سود تحلیل سیمیلاروب برای وب سایت دیجی مال و اکران سکو در دنیا و مرزوبوم
سیستم سکو‌بندی الکسا چطور عمل می‌نماید؟
درجه الکسای هر وبسایت با دقت به ترافیک پیش‌بینی گردیده برای آن و معیار تعامل یوزرها در سه ماه اخیر به حساب آوردن میگردد. ترافیک و واحد سنجش تعامل از داده‌های به دست آمده از نوار ابزار آن تقریب زده می گردد. این نوار ابزار خلق و خوی مخاطب را تحقیق و تصویب می‌نماید.
در حالتی‌که بخواهید در توده‌آوری این داده‌ها امداد نمائید، می توانید نوار ابزار الکسا را دانلود و روی مرورگر خویش نصب نمایید. با به کار گیری از این نوار ابزار میتوانید جایگاه هر سایتی که از آن بازدید می کنید را ملاحظه کنید. در عین هم اکنون داده‌های ترافیکی شما نیز به سرور مرکزی الکسا ارسال می گردد که برای مرتبه‌بندی تارنما‌های متفاوت آیتم استعمال قرار میگیرد.
تولبار اکران جایگاه الکسا در کروم
مرتبه الکسای هر وبسایت چه‌گونه به حساب آوردن میگردد؟
طبق اعلام تارنما قانونی الکسا، جایگاه هر وبسایت با دقت به ترکیبی از تعداد میانگین یوزرها یکتایی که روزمره از آن تارنما بازدید می‌نمایند و تعداد دفعاتی که استفاده کننده برگه یا این که صفحه ها خاصی از وبسایت را مشاهده می‌نماید احتساب می شود.
داده‌های گزینه به کارگیری بوسیله الکسا از ترافیکی که بوسیله پنل داده این مجموعه گردآوری میشود جانبداری میشود. این داده‌ها از مجموع کاربرانی که پلاگین الکسا را روی مرورگر خویش(گوگل کروم، موزیلا فایرفاکس، مایکروسافت اِج و …) نصب کرده‌اند عده‌آوری می‌گردد. در سال ۲۰۱۸ الکسا اظهار‌کرد ضمن تولبار الکسا، این شرکت از دیگر پلاگین‌ها در مرورگرهای متعدد برای گردآوری داده ها نیز به کار گیری می‌نماید.
الگوریتم مرتبه‌بندی الکسا، یک وبسایت را آیتم نظارت قرار می دهد و فرکانس بازدیدهای استفاده کننده از آن وب سایت را احتساب می‌نماید. در صورتیکه کاربری بیش تر از یک توشه در روز سایتی را بازدید نماید، فقط یک بازدید برای آن وبسایت تصویب میشود.
پارامترهایی که برای به حساب آوردن ترازو محبوبیت یک تارنما و در غایت رنکینگ الکسا به کارگیری میشود به تفصیل زیرند:
بازدیدکنندگان روزمره: تعداد یوزرها مجزایی که روزمره یک وب سایت را بازدید می‌نمایند
میانگین بازدید از صفحه ها: تعداد دفعاتی که یک استفاده کننده شیت‌ی خاصی از وبسایت را مشاهده می‌نماید
بدین ترتیب، هر سایتی که بیشترین تعداد بازدیدکنندگان و بیشترین تعداد مراجعه بوسیله یوزرها را داشته باشد، سکو 1 را به دست خواهد آورد. سکو یک جهانی الکسا یک‌سری سال میباشد که در مشت گوگل میباشد.
کدام وب سایت‌ها درجه‌های بلندتر الکسا را در چنگ دارا هستند؟
الکسا لیست برگزیدگان تارنما‌های جان دار در اینترنت را به یاروهمدم اطلاعاتی همانند میانگین فرصت سپری گردیده در هر تارنما بوسیله یوزرها، میانگین دفعات بازدید یوزرها از یک وب سایت در یک روز، میانگین نسبت ترافیک جذب گردیده از روش کاوش و میانگین تعداد وبسایت‌هایی که به آن وب سایت پیوند می دهند منتشر می‌نماید.
برگزیدگان وبسایت های عالم طبق درجه بندی الکسا
برگزیدگان تارنما‌های دنیا طبق مرتبه بندی الکسا در سپتامبر ۲۰۲۱ – برای مشاهده واپسین سکو‌بندی الکسا علاوه بر پر‌نور کردن قندشکن از اینجا مبادرت نمایید.
دوستداشتنی‌ترین وبسایت‌ها در کشور ایران طبق داده های عددی الکسا به گستردن تحت میباشد:
برگزیدگان وب سایت های اهل ایران در الکسا
برگزیدگان تارنما‌های جمهوری اسلامی ایران طبق جایگاه بندی الکسا در شهریور ۱۴۰۰ – برای مشاهده داده ها بروز مالامال بازدیدترین وب سایت‌ها در کشور‌ایران طبق داده های عددی الکسا علاوه بر پر‌نور کردن قندشکن از اینجا مبادرت فرمایید.
آیا مرتبه‌بندی الکسا ظریف میباشد؟
اگرچه جایگاه الکسا می تواند ملاک خیر و خوبی برای مقایسه کارایی وبسایت‌های گوناگون باشد، البته این موسسه لزوما ظریف‌ترین جایگاه‌بندی را ارائه نمی‌نماید.
اکثری اشخاص الکسا را با داده‌های گوگل آنالیتیکس مقایسه کرده‌اند و به‌این فیض رسیده‌اند که الکسا به اندازه آنالیتیکس ظریف وجود ندارد. در مفاد اکثری، تارنما‌هایی می‌باشند که علیرغم داشتن بازدیدهای بیشتر در گوگل آنالیتیکس نسبت به یک تارنما دیگر، سکو الکسای بدتری دارا هستند.
استدلال این فرمان هم بدیهی میباشد. گوگل به داده‌های بسیار وسیع‌تری نسبت به الکسا دسترسی داراست. به این دلیل که هرکسی نوار ابزار الکسا را روی مرورگر خویش نصب نمی‌نماید. براین اساس بایستی توجه داشته باشید که سکو الکسا را فقط برای داشتن یک مقایسه کلی و سریع در حیث بگیرید و خیر برای داشتن تحلیلی ظریف و بی نقص از یک تارنما.

سئو تصاویر چیست؟

۱۲ بازديد
سایتت به seo نیاز داره؟
هر سایتی برای جایگاه به چنگ آوردن، به seo نیاز داره. در شرایطی‌که تا الان روی سئوی سایتت کاری نکردی، بهتره که از همین امروز آغاز کنی.
چرا سئوی تصاویر اصلی میباشد؟
طبق داده های عددی، جستجوی تصاویر حدود ۲۲ درصد از مجموع جستجوهای صورت گرفته در گوگل را تشکیل می دهد. در صورتی بیزنس شما در حوزه هنر، عکاسی، محتوای بصری و یا این که یک تارنما فروشگاهی میباشد سئوی تصاویر دارنده حق تقدم بیشتری میباشد. از جمله برای یک تارنما فروشگاهی بخش اعظمی از مشتریان عکس متاع را برای جستن آن در گوگل کاوش می‌نمایند. پس سئو عکس‌ها سوای شک وتردید از موردها اصلی در سئوی تولید ها در وب سایت فروشگاهی هم میباشد.
خیلی‌ها معتقدند سئو در مشهد که با گسترش‌های اخیر گوگل در موضوع یادگیری ماشین و تشخیص محتوای عکس‌ها بوسیله گوگل، seo عکس مداقه قدیمی را ندارد. برای مثال، با آپلود کردن تصویر یک سگ در ابزار تشخیص تصاویر گوگل، اینگونه نتایجی اخذ خواهید کرد:
خروجی ابزار تشخیص تصاویر گوگل برای عکس یک سگ
گوگل به راحتی تشخیص میدهد که‌این یک سگ میباشد. معیار توجه این ابزار شگفت‌انگیز میباشد و به طور تقریب هر تصویری را قادر است چک کرده و تشخیص دهد. از طرفی مدتی میباشد که قسمت جستجوی تصاویر گوگل، گوگل ایمیج (Google Image) تجهیزات و فیلترهای جدیدی را به بقیه تجهیزات خویش اضافه نموده است که علامت از توان گوگل در تشخیص گونه های تصاویر دارااست.
اسکرین شات از جستجوی عکس در گوگل و اکران فیلترهای موضوعی در نوار بالای جستجوی عکس گوگل
فیلترها و تجهیزات اضافه گردیده به خیر آرم می دهد که شعور گوگل از محتوای تصاویر و خصوصیت‌های متفاوت یک تصویر تا چه حدی بهبود پیدا نموده است.
سوالی که پیش می آید این میباشد که در صورتیکه گوگل میتواند تصاویر را تشخیص دهد، دیگر چه نیازی به متن‌های جایگزین و گزینش اسم فولدر مطلوب و بقیه اقدامات مرتبط با سئوی تصاویر در وبسایت است؟ آیا دیگر نیازی به سئوی عکس نداریم؟ همان طور که در نمونه پیشین، دیدیم که گوگل کارکشته بود به خیر قضیه تصویر را تشخیص دهد، ولی بگذارید یک عکس دیگر را آزمون کنیم:

تبلیغات PPC برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟ تضمین کسب درآمد از تبلیغات کلیکی

۱۲ بازديد
در دنیای لبریز رقابت اینترنت، استفاده از روش‌های تبلیغاتی و بازاریابی مثل تبلیغات کلیکی قادر است به فریاد شما برسد. شما میتوانید با کمک این طرز‌ تبلیغاتی با یک تیر چند نماد بزنید. هم افزایش دانایی از برند را هدف قرار دهید، هم واحد سنجش بازدید از وبسایت خود را بالا ببرید و هم مشتریان بیشتری جذب کنید و هم این‌که دقیقا متناسب با نتیجه تبلیغ هزینه پرداخت فرمائید.
تعجب نکنید، تک تک این مواردی که به آن‌هاشاره کردیم، قابلیت و امکان‌پذیر میباشند؛ سئو در مشهد به شرطی که برای رسیدن به آنان نرم‌افزار‌ریزی شده شغل کنید. برای این کار نیاز هست که بدانید تبلیغات کلیکی (PPC) چیست؟ چه انواعی داراست؟ مزایا و معایب آن کدام‌اند و به هیچ عنوان برای چه دستیابی و کارهایی مناسب می باشد. درین نوشته‌ی‌علمی از شاپفا به آحاد این مورد ها خواهیم پرداخت.
تبلیغات کلیکی (PPC) چیست؟
تبلیغات کلیکی یا Pay Per Click که به صورت مخفف PPC نامیده می‌شود، یک طریق تبلیغاتی پر بازده در بازاریابی دیجیتال به شمار می‌رود. در این روش شما به عنوان تبلیغ کننده، تبلیغ خود را که میتواند گونه های مختلفی داشته باشد، روی پلتفرم خاصی در معرض نمایش مخاطبان قرار می‌دهید و به ازای هر کلیک که یک کدام از این مخاطبان روی تبلیغ شما داشته باشد، باید هزینه‌ای به صاحب و مالک پلتفرم پرداخت نمایید. پلتفرمی‌ که شما تبلیغ خود را روی آن قرار می‌دهید، می تواند یک تارنما خبری، یک موتور جستجوگر، یک نرم‌افزار یا غیره باشد. در حالتی که به تازگی سایت فروشگاهی خود را با فروشگاه ساز اینترنتی فعال سازی کرده‌اید، استفاده از روش تبلیغات PPC میتواند به ارتقا میزان فروش شما یاری شایانی کند.
نکته دیگری که در تعریف و تمجید اولیه تبلیغات کلیکی بایستی به آن بپردازیم، این می‌باشد که درین شیوه تبلیغاتی برخلاف دیگر شیوه‌ها شما کلاً برای به نمایش نهاده شدن تبلیغ خود در یک رسانه نباید هزینه‌های زیادی را متقبل شوید. برای مثال در شرایطی‌که شما تبلیغ خود را در یک تارنما به نمایش نهاده باشید که در حین روز ۲۰۰۰ کاربر از آن بازدید می‌کنند، نباید برای آحاد این مخاطبان بهایی بپردازید؛ بلکه صرفا برای افرادی هزینه پرداخت می‌کنید که جذب تبلیغ می شوند، روی آن کلیک می‌کنند و خود را به شما می رسانند.

7 نکته مهم برای همه سئو کاران

۱۶ بازديد

7 نکته مهم برای همه سئو کاران
گوگل هیچ دستور کار مشخصی برای ادراک دقیق الگوریتم خود به کاربران ارائه نمی کند. البته کلیه ی ما به دستور کار های وب مستر گوگل و همچنین بلاگ های مرتبط به آن دسترسی داریم اما بیشتر چیزهایی که در این‌راه می آموزیم تجربی، خود آموز و با آزمون و نادرست میباشند.
حتما برای یاد دادن منش کارهای متعدد به روش تجربی و خود آموز به زمان و انرژی زیادی نیاز است ولی ما در‌این نوشته‌علمی تلاش کرده ایم که برخی از مهمترین نکته های سئو، که بخش اعظمی از سئو کاران علاقه داشتند زودتر آنها‌را فرا می گرفتند را به شما ارائه نماییم:

۱.هزاران عقیده راجع به سئو وجود داراست
همان گونه که در نخستینِ نوشته‌ی‌علمی نیز گفته شد، گوگل هیچ راهنمای مشخصی به ما ارائه نکرده هست که بوسیله ی آن بتوانیم آنچه در مورد سئو نیاز داریم را پیدا کنیم. سئو در مشهد این مسئله سبب ساز شده است که هر کسی گمانه زنی های خود درباره‌ی شیوه ی کارکرد الگوریتم گوگلرا به عنوان یک طریق شغل ارائه نماید. برای مثال در شرایطی که از ۵ بهینه سازی کار حرفه ای سوالات مشابه پرسیده شود، ۵ جواب مخصوص دریافت خواهد شد. این مسئله برای کسی که جدیدا وارد دنیای سئو شده بسیار سرگردان کننده است، زیرا او دقیقا نمی داند که می بایست به کدام نظر اتکا کند.

۲.اهداف شما بسیار پویا و متغیر هستند
درست زمانی که شم می‌کنید تمامی الگوریتم را به درستی ادراک کرده اید، همگی چیز تغییر می کند. آمارهای متفاوتی در زمینه ی تعداد دفعاتی که گوگل الگوریتم خود را تغییر و تحول می‌دهد ارائه گردیده‌است. اما یقینا می توان اذعان کرد که این تغییرات بیش تر از ۱۰۰ رتبه در سال است.
چطور می توانید با این مقصود متغیر روبرو شوید؟ بهترین منش برای اینکه در مسیر گوگل جنبش کنید و مبتلا مجازات های گوگل نشوید این هست که شغل خود را با مطالعه ی دقیق امر العمل های موتور جستجو (search engine guidelines) استارت نمائید. اصولی که در این دستورالعمل ها ارائه گردیده‌است بسیار مطمئن و کارآمد هستند.
قدم‌بعدی این هست که به طور مداوم وب لاگ های گوگل را رسد فرمایید و برای اطلاع از نو های گوگل، از آنچه پرسنل مهم گوگل در شبکه‌های‌عمومی عرضه میکنند تقلید نمائید. Gary Illyes و John Mueller دو نفری می باشند که میتوانید عمل های آنها را زیر لحاظ بگیرید.

۳.ابزار ها برای کمک به شما ارائه شده اند البته پی در پی به ابزارهای نو چشمک زننده جذب نشوید
می اقتدار خاطرنشان کرد که در حال حاضر نمی توان بدون استفاده از ابزارهای مختلف seo، شغل بهینه سازی موتور جستجو و تجزیه نظارت داده های اخلاق و رفتار تارنما را اعمال داد. اما بایستی توجه داشت که استعمال از ابزارها همواره بهترین گزینه نیست و این مورد بستگی به گزینه استعمال و ابزار مورد نظر دارااست.
بسیاری از تازه کارهای بهینه سازی ، پیوسته در ادامه ابزار هایی برای پیشبرد اهدافشان می‌باشند. این فرآیند کاملا اشتباه هست زیرا به‌این طرز نمی توان شغل های حقیقی سئو را فرا گرفت.
برای استفاده از ابزار های نو سئو نیز عالی است تمامی ابزار های گزینه استفاده ی خود را لیست نمایید و درج فرمایید که هر ابزار دقیقا چه کارهایی برای شما ایفا می دهد. درصورتی که در‌این فی مابین کمبودی در دسته ابزار های شما مشاهده شد، آن مجال می توانید پیرو یافتن ابزاری تازه برای رفع نیازتان باشید.

۴.دوستان و خانواده شما دقیقا متوجه کاری که اعمال می دهید نمی شوند
این موضوعی است که بسیاری از سئو کاران در اولیهِ کار با آن روبرو می شوند. به دلیل هیجان جان دار درین عمل، جدید کارها عشق و علاقه دارند که جنبه های تکنیکی سایت ها، موتورهای جستجو، و بهینه سازی تارنما را به دیگر افراد توضیح دهند. در حالی که ممکن است این موضوعات برای بسیاری از افراد دیدنی نباشد و یا هیچ کس متوجه آنچه میگویید نشود.
از طرف دیگر گاهی خانواده ها به دلیل عدم دانایی به کارهای شما مشکوک خواهند شد. برخی از خانواده ها گمان می کنند که این فعالیت ها غیرقانونی می باشد و فرزندشان بوسیله رایانه در اکنون جاری ساختن فعالیت بر خلاف است. با این همه این ها در seo بسیار طبیعی می‌باشند و می بایست برای روبرو شدن با این افکار آماده باشید.

۵.شما باید قوی باشید تردید مشتریان را برطرف نمائید
از آنجایی که سئو قابل دیدن نیست، بسیاری از شرکتهای به چگونگی کارکرد بهینه سازی شک دارا‌هستند و به سئوکار باور نمی کنند.
تجربیات ثابت کرده است که شما می بایست برای آغاز پروژه ی سئو موتور جستجو، استارت شک مدیران دسته ای که با آن شغل میکنید را برطرف فرمائید. همچنین نیاز می باشد تا شک وتردید های مجموعه IT و همچنین تیم گسترش ی آن مجموعه نیز برطرف گردد. قانع کردن این افراد همواره با مشکلاتی همراه می باشد. برای اثبات ارزشمندی بهینه سازی قبل از هرچیز می توانید به نتایج پیشین و همچنین کارکردهای seo برای شرکت ها غالب اشاره کنید.

۶. seo کاران ، مشتریان شما شفافیت می خواهند
از بینش شرکتهای، پر‌نور سازی کارها بسیار اصلی هست. به محض اینکه شما پر‌نور عمل نکنید، پروژه ی شما وارد خطر شود، حتی در‌حالتی که کارهای زیادی در جهت پیشبرد پروژه در در حال حاضر اعمال باشد.
رعایت فرصت تحویل کارها و تحویل به موقع آنچه که توافق کرده اید، در همکاری های شما با موسسه ها گوناگون همواره از مداقه بالایی منتفع میباشد. می بایست همواره مشخص و معلوم باشد که شما در فعلا اعمال چه کاری هستید و انتظار می رود تا چه وقتی نتیجه ی کارتان مشخص گردد. حتی در شرایطی‌که کارهایی که انجام می دهید نیازی به تایید مشتری ندارد، خوب می‌باشد برای جلب متکی بودن او، آن فعالیت ها را به اطلاع مشتری برسانید. براین اساس شغل شما بسیار پر‌نور، قابل رسد کردن خواهد بود و شما می‌توانید در عوض کارهای خودتان پاسخگو باشید.
کار بهینه سازی نیازمند گزارش های ماهانه است. این گزارشات نباید به طور کامل بصورت اتومات بوسیله ابزار های بهینه سازی ساخت‌و‌ساز شوند و بهتر است شما توضیحات کاملی در زمینه ی فرآیند پیشرفت کار به داده ها اضافه نمایید. در گزارش ماهانه می توانید بصورت موردی، لیستی از عمل های خود را ارائه نمایید و در آن کارهایی که کاملا صورت گرفته است را هایلایت کنید.

۷.هرگز یادگیری را متوقف نکنید
مبتنی بر آنچه که در باب دوم این نوشته‌ی‌علمی به آن اشاره کردیم، سئو یک هدف متغیر می باشد. از این رو برای همراه شدن با این تغییرات شما همواره می بایست چیزهای جدیدی بیاموزید.
در اولیهِ فعالیت بهتر می‌باشد از مفاهیم ابتدایی شروع نمائید. پس از یادگیری مبنا های بهینه سازی شغل شما تازه آغاز میشود. در حیطه ی کاری خودتان همواره محتواهای جدید منتشر شده را پیگیری فرمایید. برخی از متخصصان بهینه سازی روزانه دو تا سه ساعت از وقت خود را به خواندن تازه های این حوزه اختصاص می‌دهند. این افراد در کانال های شبکه‌های‌اجتماعی مربوط به مباحث seo عضو می‌باشند و پیوسته در حالا تبادل اطلاعات هستند. به این ترتیب هر تغییری در فرایند کاری حوزه ی سئو ایجاد خواهد شد، این افراد بلافاصله از آن خبردار می شوند.

نقش کامنت مارکتینگ در سئو وب سایت چیست؟

۱۵ بازديد
نقش کامنت مارکتینگ در سئو وب سایت چیست؟
با صرفه­ سازی وب­سایت و قرار تهیه کردن در مرتبه­ های نخستین SERP مطلوب اکثر صاحبان وب­سایت­ ها می باشد. آنها آحاد تلاششان را به شغل می گیرند تا به مطلوب خود دست یابند. طی سال ­های اخیر ساخت ارتباط با مشتریان و تعامل با آن­ها نقطه عطف موفقیت کسب­ و ­کارها بوده است. از این رو اکثر وقت ها وب سایت­ ها م ی­کوشند با ارائه محتوای اثرگذار و هیجان انگیز دقت کاربران را جلب نموده و ارتباطی عمیق با آن­ها برقرار کنند. بازاریابی اظهار نظر کاربران (Comment Marketing) مبحثی مهم در این مورد می باشد و راه حل­هایی در جهت تعامل بیشتر با کاربران ارائه می­ دهد. در این نوشته‌علمی به معرفی کامنت مارکتینگ و تاثیرات آن بر بهینه­ سازی بهینه سازی وب سایت می ­پردازیم. با ما هم پا باشید!
معرفی کامنت مارکتینگ
گوگل به رضایت کاربران از مطالب یک سایت اهمیت زیادی می­دهد و رنک تارنما را با در نظر گرفتن معیارهای مختلفی نظیر مجال زمان حضور کاربران روی وب سایت، میزان مشارکت آن­ها با سئو در مشهد و ... گزینش می­ کند. لازم به ذکر می باشد معیار رضایت کاربران بخشی از معیارهای انتخاب جایگاه گوگل را دربرمیگیرد و فاکتورهای اکثری در درجه نهایی شما موثر می‌باشد که در مقالات پیشین به آن‌ها اشاره نمودیم.
کاربران با درج دیدگاه ها، پیشنهادات و سوالات خود در انتهای مطالب با شما ارتباط برقرار می ­کنند. گوگل با دریافت این سیگنال ­ها درمی­ یابد نوشته‌ی‌علمی شما پر ارزش بوده و مورد اعتنا مخاطبان قرار گرفته می باشد. در فایده درجه شما‌را بهبود می­دهد تا مطالب مفیدتان در مشت کاربران بیشتری قرار گیرد. شما بایستی تلاش کنید بخش نظرات تارنما خود را فعال نموده و آن را به خوبی مدیریت فرمائید. اقداماتی که در راستای مدیر صحیح نظریات تارنما اعمال می­دهید، کامنت مارکتینگ نامیده می­گردد.
راهکارهای تشویق کاربران به درج نظر در وب سایت
تا اینجا دریافتیم کاربران با اعلام نظراتشان در سایت، با شما ارتباط برقرار می­ کنند. ولی چطور می توانید آن­ها را تشویق نمایید تا لحاظ خود را بیان نموده و با شما در تعامل باشند؟ راهکارهای مذکور درپی نوشته ی علمی به شما امداد می­ کند کاربران را به گذاشتن کامنت در سایت ترغیب نمایید:
1. محتوای مفید ایجاد فرمایید.
نیاز مخاطبان خود را بشناسید و بکوشید در جهت رفع این نیازها مطالب کاربردی و موثر تهیه فرمایید. محتوای شما باید ذهن مخاطب را سرگرم کند و اورا به پندار وادارد. نگارش متن را به فردی حرفه­ ای بسپارید و از او بخواهید متن را معضل برانگیز ایجاد کرد کند تا برای مخاطب سوال پیش آید. در شرایطی‌که محتوای شما ویژگی­ های گفته شده را داشته باشد، استفاده کننده را وادار به پرسیدن سوالاتش از نویسنده نوشته‌ی علمی می­ کند و او را تشویق به شرکت در گفت و گو پیش آمده می نماید.
2. سوالهای کاربر را پاسخ دهید.
نوشتن متن چالشی، ابهامات و سوال ها متعددی در ذهن مخاطب پدید می آورد. در چنین مجال هایی از کاربران بخواهید سوالات خود را از شما بپرسند و به آن ها یقین دهید در اسرع وقت پاسخشان را دریافت می کنند.
3. نظر خود راجع به با موضوع بیان نمائید.
گاهی پیش می آید موضوعی که راجع به با آن محتوا ساخت‌و‌ساز می‌کنید، موافقان و مخالفان بسیاری داراست. در چنین مطالبی حیث خود را بیان نموده و در صورتی‌که موافق یا مخالف مبحث آیتم نگارش میباشید، دلایلتان را در دل متن ذکر کنید. این کار استفاده کننده را به بازگو نمودن نظر و حتی دلایلش ترغیب می­ کند.
4. انتهای نوشته ی علمی را به دعوت از مخاطبان برای نظر دادن اختصاص دهید.
پس از نقطه پایان یافتن نوشته‌ی‌علمی طی پرسشی از مخاطب بخواهید لحاظ و یا پیشنهادش را راجع به با قضیه نقل شده اعلام کند. به آنان بگویید سوالاتشان را بنویسند تا پاسخی دقیق از سوی شما دریافت کنند. در صورت دریافت حیث از سوی کاربران با دقت آن ها را مطالعه نموده و پاسخ کامل و جامعی به آن‌ها بدهید. بهتر می‌باشد در پاسخ خود از لغات کلیدی متن استعمال فرمایید.
زمانی­ که کاربران نظراتشان را درج می­ کنند، اطلاعات مفیدی درباره ی با نیازهایشان به دست می ­آورید و ایده­ های کاربردی برای متن­ های بعدی کسب می­ نمائید. این فرصت را غنیمت دانسته و مطلبی جالب برای بازدیدکنندگان بنویسید.
5. لحاظ مشتریان فروشگاه را فراموش نکنید.
در شرایطی که وب­سایت شما فروشگاه اینترنتی می‌باشد، از مشتریان خود بخواهید بعد از خرید کالا مجدد به تارنما بازگشته و لحاظ خود را درباره ی با آن بیان نمایند. این فعالیت علاوه بر تازه سازی مطالب سایت برای سئو، به دیگر مشتریانتان اطمینان می­ دهد و آن­ها را به خرید متاع تشویق می­ کند.
کامنت مارکتینگ چیست
تا اینجا در باب با ترغیب کاربران به درج حیث در سایت پرداختیم البته به خاطر داشته باشید دریافت نظرات نقطه پایان کار نیست و شما می بایست به مجموع آن­ها پاسخ دهید تا بحث توسعه و گسترش پیدا کند. برای ارائه پاسخ­ های کاربردی و درست نکات زیر را بازرسی کنید:
- سوال استفاده کننده را با دقت بخوانید و پاسخ­ های درست و کاملی به آن­ بدهید. همچنین می ­توانید مجدد از مخاطب سوال بپرسید تا پاسخ­ های دقیق ­تر و جامع ­تری به آن­ها ارائه دهید.
- بخش نظرات وب­وبسایت را به صورت مداوم تفحص فرمایید و کوشش نمائید در کوتاه­ترین زمان پاسخ کاربران را بدهید. در صورت دیر جواب دادن کاربران به سایت­ های دیگر مراجعه نموده و پاسخ خود را از آن­ها طلب می­ کنند. همچنین ممکن هست فراموش کنند چه سوالی از شما پرسیده ­اند.
- زمانی­ که پاسخ مخاطبان را می­ دهید از طریق نشانی اینترنتی و یا پیامک آن­ها را با خبر سازید تا مجدد به وب ­تارنما شما راز زده و از جواب سوال خود تدبیر یابند. این کار موجب خشنودی کاربر شده و به او می­ فهماند شما به وقت و سوالش احترام گذارده­ اید.
- وقتی­ که اظهار نظر انتقادی و مخالف دریافت می­ کنید، با نهایت ادب و احترام آن­ها را پاسخ دهید. تلاش فرمائید نقاط قوت نظرشان را دریافت نمایید و آن را پر رنگ فرمائید. مثلا کاربری این نظر را دارد نوشته ی علمی شما بسیار ساده و ابتدایی درج شده می‌باشد. او را به خواندن مقاله ها رشته ­ای و پیشرفته سایتتان دعوت فرمائید. ضمن این­که می ­توانید از او بخواهید در حالتی که موضوعی مهم را فراموش کرده ­اید، آن را در نصیب نظرات بازگو نماید تا دیگر مخاطبان از آن فایده جویند.
- اگر ­که وب ­وبسایت شما در حوزه فروش محصول ها فعال می‌باشد؛ محصولاتی که با درخواست­ های مختلف از سوی کاربران جان دار نموده­ اید را به اطلاع او برسانید. این کار را می ­توانید از طریق ارسال آدرس اینترنتی و یا پیامک اجرا دهید.
تاثیر کامنت مارکتینگ در بهینه سازی تارنما
تاثیر قسمت نظریات در سئو تارنما
در‌این نوشته ی علمی آموختیم گوگل، نظریات دریافت شده از سوی کاربران را اصلی می­ شمارد و با فعال نمودن این بخش می­ قدرت ترافیک بیشتری از موتور جستجو گوگل و یا دیگر موتورهای جستجو دریافت نمود. ولی هنگام تایید نظرها در تارنما می بایست نکاتی را مدنظر داشته باشید تا حاصل منفی از این بخش گریبان گیرتان نشود:
1. ایده­ های کاربران را دریابید.
کاربران اکثر اوقات سوالاتی در قسمت نظرها از شما می ­پرسند که ممکن هست سوال خیل عظیمی از دیگر مخاطبانتان باشد. با ارائه پاسخ های درست و جامع به‌این سوال ها نیاز کاربران زیادی را رفع می ­سازید. ضمن این­که می ­توانید این سوالات را مسئله محتواهای آینده قرار داده و نوشته ی علمی­ ای منحصربه‌فرد برای آن­ها تهیه و تنظیم فرمائید. با این عمل کاربران بیشتری از طریق پرس ­و ­جو با وب­ تارنما شما آشنا می­ شوند و ترافیک بیشتری دریافت می­ فرمایید.

اصلی ترین معیارهای ساخت بک لینک

۱۰ بازديد
اصلی ترین معیارهای ساخت بک لینک
شهرها در دنیای حقیقی از طریق جاده به یکدیگر متصل شده و مناطق متفاوت یک شهر بوسیله خیابان ها بهم مرتبط هستند. در دنیای اینترنت وب سایت ها همچون شهر می باشند که توسط لینک ها به یکدیگر پیوند داده میگردند و درون هر سایت از یک کاغذ به برگه دیگر نیز لینک ها مسیر عبور و مرور میباشند. لینک هایی که از یک سایت به دیگر وب سایت ها و یا از یک صفحه وب سایت به سایر صفحه ها آن پیوند می خورد، بک لینک (Backlink) می خوانند. در واقع بک لینک ها باعث برقراری ارتباط کار کشته در میان صفحات مختلف وب شده و به موتورهای جستجو در شیوه یافتن دیگر صفحات یاری می رساند.
بک لینک ها از اولی معیارهای موتورهای جستجو همچون گوگل بوده اند و همچنان در زمره سه واحد سنجش رفیعتر برای دست یابی به صفحه اولیه نتایج جستجو به شمار می آیند. پیوند ها درخصوص با میزان کیفیت و ارزش یک برگه وب اطلاعات مناسبی در اختیار گوگل قرار می دهند و برای سئو در مشهد رتبه بندی سئوی خارجی مهم هستند. در گذشته هر چه تعداد پیوند های یک شیت بیشتر بود، بها مطالب شیت در نظر گوگل بالاتر می شد البته این شیوه موجب افزایش سوء به کار گیری بعضا وبسایت ها شد. به گونه ای که آنها بدون قرار دادن محتوای مفید و صرفا با استفاده از لینک و پیوند های بی شمار خود را به کاغذ نخستین نتایج گوگل می رساندند و از این فرصت برای تبلیغات اینترنتی استفاده می کردند. در چنین مواقعی کاربران قدرتمند به یافتن محتوای مایحتاج خود نبودند و موجبات نارضایتی آنان مهیا می آمد. طی سال های اخیر گوگل تغییرات فراوانی در الگوریتم های خود داشته می‌باشد. یکی از این الگوریتم ها با نام پنگوئن، بر روی بک لینک و پیوند ها تمرکز دارااست. طبق این الگوریتم امروزه کیفیت هر پیوند بیشتراز کمیت آن مورد اعتنا قرار می گیرد.
منظور از کیفیت بک لینک چیست؟
لازمه به کارگیری از بک پیوند در یک ورقه، مرتبط بودن محتوای کاغذ مقصد و شیت مبدا هست. از این پاراگراف در میابیم تنها وقتی که از صفحه های مرتبط و هم محتوا با مورد مورد نظر خود لینک دریافت کنیم و یا به آن‌ها لینک ارجاع دهیم، تاثیر مثبت در seo سایت نتایج میگردد. ضمن اینکه متن لینک بایستی هماهنگ با زمینه بوده و بهتر می‌باشد لغت ها کلیدی هدف را در آن‌ها به کار ببریم.
به نظر شما چرا گوگل کیفیت بک لینک و پیوند را اصلی تلقی نموده و تمرکز خود را بر آنالیز کیفیت بک لینک و پیوند ها گذاشته می‌باشد؟
در جواب این سوال باید بگوییم کیفیت Backlink علامت از ترازو اعتبار یک ورقه (Link juice) آن دارااست.
همانطور که گفتیم در گذشته سیستم رتبه بندی گوگل مبتنی بر تعداد لینک و پیوند های یک تارنما فعالیت می‌کرد و این مسئله موجب بروز پدیده سایت های اسپم شده بود. این روش برخی از صاحبان وب سایت ها را به سوی به کارگیری از تکنیک های کلاه سیاه سئو سوق داده و آنها با ترفندهایی همچون خرید پیوند، نمایش آگهی های مطبوعاتی بیش تر از اندازه بهینه شده، انتشار کامنت های اسپم به صورت اتومات، لینک و پیوند های پنهان داخل ویجت ها، به کار گیری از چرخه های پیوند و اشتراک گذاری محتوای تکراری بر روی وبسایت های گوناگون تلاش می کردند خود را به ورقه SERP گوگل برسانند.
با مراجعه به نوشته‌ی علمی ایرادات رایج در دریافت بک لینک با نحوه های خطا جهت استخراج Backlink آشنا شوید.
گوگل به جهت دوری از این رفتارها و در راستای کاربردی نمودن محتوای سایت ها، الگوریتم پنگوئن را طراحی نمود. پنگوئن با شناسایی وبسایت های سوء استفاده کننده و اشخاصی که از ترفندهای لینک و پیوند سازی استفاده می کنند، آنان را جریمه نموده و حتی از برگه نتایج پنالتی می نماید.
عوامل موءثر بر کیفیت بک پیوند چیست؟
کیفیت بک پیوند بر طبق شاخص های متعددی سنجیده می شود. ولی بایستی بدانید یک لینک کیفیت خوب لزوما آحاد معیارها کیفی را با خود حمل نمی کند. به عبارت دیگر به‌تدریج ممکن هست لینکی داخل یک وب سایت بیشتر از دو ترازو از شاخص های کیفیت را داشته باشد.

آیا تبلیغات گوگل بر سئو تاثیری دارد؟

۱۵ بازديد

آیا تبلیغات گوگل بر سئو تاثیری دارد؟
گوگل در سال‌های اخیر در ورقه نتیجه ها اقدام به تبلیغات نموده است. در قبلی این تبلیغات adwords در نواری کنار کاغذ بودند البته به مرور جای آنها تغییر یافته و به چهار لینک بالای کاغذ انتقال یافتند. در بعضا مواقع علاوه بر پیوند‌های بالایی، شاهد قرار خریدن adwords در چهار پیوند ذیل نیز هستیم.
آیتم آتی وجود امکاناتی مانند لینک‌های مرتبط، تماس بدون واسطه و ... در جزئیات adwords هستیم که این خود منجر جلب توجه بیشتر کاربران شده و احتمال کلیک کردن بر روی سایر لینک و پیوند‌ها را تا حد زیادی کاهش میدهد.
تک تک این مسائل سبب شده مقام اول در نتیجه ها گوگل، هم اندازه مرتبه پنجم آن خواهد بود، زیرا چهار لینک adwords پیش از لینک اول علامت داده می‌شود.  سئو در مشهد را با ما شروع کنید. جالب هست بدانید طبق آمار تعداد کلیک به روی درجه پنجم نسبتاً معدال یک شانزدهم رتبه اول خواهد بود!
در کنار این موارد، نمایش باکس‌های رزرو هتل، خرید بلیط هواپیما و یا خرید از وب سایت‌های اینترنتی نیز تاثیر زیادی در کاهش کلیک به روی پیوند وب سایت ها داشته هست و در نهایت قیمت بهینه سازی برای وبسایت‌های در گیر تزلزل نموده است.


گوگل ادز چیست؟
نمایش اطلاعات محلی در نتایج جستجو
در سال‌های اخیر آغاز آپ‌های زیادی در حوزه حرفه‌آوری پدید آمده‌اند که یکی آن‌ها راه اندازی یک سایت مرجع به جهت معرفی شرکت‌ها و مراکز اساسی در سطح شهر است. این وب سایت‎ها اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی، حوزه فعالیت، ساعات کاری، خدمات ارائه شده، شماره تماس مراکزی همچون رستوران، سینما و ... را توده‌آوری نموده و در مشت کاربران می‌گذارند.
زمینه‌ای که در اینجا وجود دارد، توده‌آوری اطلاعات ذکر شده از کاربران، توسط گوگل؛ موجب ساخت یک بانک اطلاعاتی تبارک برای موتور جستجو معروف شده است. گوگل این اطلاعات را در برگه حاصل جستجو به کاربران نشان می‌دهد که این اقدام باعث کاهش چشم‌گیر ترافیک ورودی آغاز آپ های یادشده گردیده است.

جستجو در گوگل سوای نمایش حاصل ارگانیک
یکی از قابلیت‌های جدیدی که گوگل به موتور جستجوی خود اضافه کرده است، ارائه پاسخ به سوال‌های اشکار مخاطب سوای نمایش سایت های جانبی است. در این حالت گوگل خود پاسخ استفاده کننده را می‌دهد و کاربر نیازی به استعمال از دیگر وب سایت ها نخواهد داشت!
ناگفته نماند این ویژگی هنوز به صورت طلبه جاری ساختن نشده هست البته اجرای محدود آن هم موجب بروز نگرانی برای آجل است. زیرا هیچ تضمینی برای فراگیر نشدن آن در سال‌های پیش رو نیست.



جستجو در گوگل فارغ از نمایش نتایج ارگانیک
چه نحوه‌حلی برای بقای کسب و کار در اینترنت وجود دارد؟
با در نظر گرفتن صحبت‌های اولیهِ نوشته‌ی‌علمی درمیابیم تکیه کردن بر سئو به تنهایی تضمینی برای موفقیت و بقای یک کسب و کار در فضای مجازی نخواهد بود. شما به عنوان یک مدیر بیزنس اینترنتی باید در ادامه یافتن راه‌حل‌های جایگزینی باشید تا همچنان مشتریان نو جذب نموده و آمار فروش خود را افزایش دهید.
رویه‌کارهایی که در‌پی بیان نمودیم طرز‌هایی کاربردی برای رهایی از دست چنین مشکلاتی می‌باشند:
تاثیر برندینگ بر سئو در آینده چشم‌گیر خواهد بود!
ایجاد کرد برند برای کسب و کار باعث به ایجاد کرد حس اتکا در مشتریانتان شود. براین اساس مایحتاج است در کنار فعالیت‌هایی که برای دست‌یابی به جایگاه بهتر در حاصل گوگل انجام می‌دهید، برای برندینگ نیز برنامه‌ریزی دقیقی طراحی فرمائید.
به خیال و خاطر داشته باشید افراد در مواجه با نام‌های آشنا احساس بهتری خواهند داشت. به طور مثال زمانی‌که فرد برای خرید دستمال کاغذی به بازار می‌رود، معمولا محصولی که نامش را شنیده باشد، خرید می‌کند. این پروسه فقط به دلیل تبلیغات هدفمند و البته برندینگ مناسب آن تیم واقعه می افتد.
تاثیر برندینگ بر seo در آجل چشم‌گیر خواهد بود!
اعتنا به برندینگ در هر استخراج و کاری سوددهی بلندمدت خواهد داشت و نیازمند یک نرم افزار استراتژیک بلندمدت می باشد.
آیا تا به حال به روند خرید مشتریان دیجی‌محصول اعتنا کردید؟ امروزه تعداد اشخاصی که نام دیجی مال را جستجو می‌کنند بیش از عده ای است که کلمه گوشی را در گوگل سرچ می‌کنند! وب سایت دیجی کالا برای رسیدن به این مرحله سال‌ها نرم افزار‌ریزی دقیق داشته هست و تمرکز خود را بر روی برندینگ و تبلیغات گذارده است. این وب سایت فروشگاهی در کنار عمل‌های برندینگ، بهینه سازی را نیز از خیال و خاطر نبرده و این دو را هم راستا با یک‌دیگر پیش برده می‌باشد.
در نقطه پایان به یاد داشته باشید، حتی با استحصال مقام‌های زیر‌تر در شیت اول حاصل باز هم مشتریانی که نام شما‌را می‌شناسند، وبسایت شما را انتخاب خواهند نمود.

فیشینگ و جلوگیری از اتفاق افتادن آن

۱۱ بازديد
فیشینگ و جلوگیری از اتفاق افتادن آن
شغل در فضای سایبری همواره خطراتی را به همپا داشته میباشد. خطراتی همانند درز کردن داده ها اصلی و سری به‌دنبال حملات فیشینگ. آیا می دانید هجوم ها فیشینگ (Phishing Scam) چیست و چه آسیب هایی میتواند به یوزرها وارد نماید؟ به صورت کلی رویش جرائم اینترنتی در سال های اخیر بسیار زیاد بوده هست و دلایل آن را می قدرت عدم تدبیر درست یوزرها درباره‌ی با استعمال از وب و رویش داده ها هکرها درباره باگ های جانور درین بستر مجازی تیتر نمود. حمله های ناشی از تکنیک فیشینگ بیشترین داده های عددی جرائم اینترنتی را تشکیل میدهند.
تعریف و تمجید کلاهبرداری فیشینگ
کلاهبرداران سایبری با روش های مختلفی سعی در دست یابی به داده ها خصوصی و مالی شما دارا هستند. برای یادگیری سئو در مشهد با ما همراه شوید.یکی این نحوه ها متقاعد کردن شما به ارائه داده ها طی یک رابطه الکترونیکی و دارای اعتبار علامت دادن مراحل میباشد که به‌این‌شیوه حل، کلاهبرداری فیشینگ میگویند. تا به در حال حاضر به بخش آدرس اینترنتی های اسپم خویش دقت نموده اید؟ پست الکترونیک های ناشناس را چطور؟ اعتنا نموده اید بعضا مواقع اکانت Email شما با وسعت متعددی از طومار های الکترونیکی ناشناسی مواجه می شود که خویش را در زمره مؤسسات دولتی دارای اعتبار و یا این که شرکتهای و نهاد های بزرگ معرفی می نمایند. این ایمیل ها اکثر زمان ها دربردارنده لینک ورود به وب سایت هایی هستند که با قابل انعطاف افزارهای مخرب آلوده و کثیف گردیده اند. آنان می کوشند با هدایت شما به صفحه های پرداخت جعلی و یا این که هیبت های اخذ داده ها، موارد مهمی همانند اسم کاربری، واژه و کلمه عبور و داده ها کارت اعتباریتان را به دست آورند. نمونه خاطر گردیده صرفا یکی از روش های حمله فیشینگ می باشد.
فیشینگ چیست؟
گونه های تکنیک های فیشینگ
حملات فیشینگ به طرز های مختلفی صورت میدهد که کلاهبرداری از روش آدرس اینترنتی و پیامک، صرفا بخشی از این حقه ها می‌باشند. پیرو به مطالعه سه تکنیک پر اسم و رسم فیشینگ می‌پردازیم:
تکنیک Spear Phishing
در طرز Spear Phishing، تنی چند از اشخاص مقام بالای یک سازمان تحت عنوان مقصود گزینش می شوند. ایمیلی که برای ارسال بدین اشخاص مهیا میشود اکثر اوقات دارنده هویت یکی از اشخاص به عبارتی سازمان میباشد. ضمن اینکه کارایی می‌گردد شخصی که از اسم او برای ارسال کننده پست الکترونیک گزینش می گردد، از توان های بالای آن سازمان باشد، تا احتمال کلیک کردن بر روی لینک و پیوند درون ایمیل ارتقا یابد.
تکنیک Clone Phishing
فیشینگ همسان سازی گردیده و یا این که به عبارتی Clone Phishing سعی در استعمال از محتوا ایمیل های دارای اعتبار و نشانی اخذ کننده های آن‌ها دارااست. بدین ترتیب که هکر با پیش بینی واپسین شخص اخذ کننده آدرس اینترنتی دارای اعتبار متبوع، مجددا محتوای طومار را تغییر داده و لینک فیشینگ را در آن قرار می دهد، سپس ایمیل یکسان سازی گردیده را برای قربانی ارسال می نماید. این طرز متکی بودن اخذ کننده های پست الکترونیک را تخت‌گاز به دست آورده و آنها‌را به کلیک کردن به سوی پیوند فیشینگ سوق می‌دهد.
تکنیک Whaling
در روش Whaling، مدیران ارشد شرکتهای سری گزینه مقصود قرار می‌گیرند. این تکنیک از مسائل اساسی مدیریتی همانند رسیدگی به شکایات مصرف کننده، احضاریه های رسمی و ... استعمال می نماید تا رئیس بر حسب فوریت مورد با‌گاز مبادرت به پاسخگویی کند. بدین تریتیب قربانی در دام افتاده و داده ها حساس کمپانی به سرقت می‌روند. ناگفته نماند Whaling به طور ایمیل و یا این که صفحه های اینترنت دارای اعتبار پیاده سازی می گردد تا مدیران مبتلا شک وتردید نسبت به آن نگردند.
جراحت های وارده بر کسب و کار ناشی از هجوم ها فیشینگ
دنیای سایبری دقت بخش اعظمی بر نگهداری امنیت اطلاعات و داده ها دارد. در‌این حوزه هرگونه سرقت داده ها جرم محسوب گردیده و قابل پیگیری میباشد. فیشینگ نیز جرمی بسیار مهم در فضای سایبری به حساب می‌آید و می تواند خسارات بخش اعظمی بر حصول و امور وارد نماید. بعضی از این بلاها دربرگیرنده موارد زیر می باشد:
- ضررهای مالی
- زیان اطلاعاتی و تلف کردن داده های اساسی
- قرار فراهم کردن در لیست سیاه سازمان‌ها و مؤسسات
- داخل شدن ویروس یا این که بدافزار به سیستم کامپیوتری کمپانی
- به کار گیری غیر قانونی از داده ها یوزرها
- استعمال نادرست از رمزهای امنیتی اجتماعی و موردها دیگر
مهم ترین دست آورد حملات فیشینگ، استحصال داده ها ضروری و حیاتی میباشد. شخصی که حمله فیشینگ را برنامه ریزی می نماید، می‌تواند با داده ها به دست آورده از یوزرها، اکانت های جعلی ایجاد نموده و سود مالی چیره شود. در وضعیت بدتر این فرد می‌تواند از دست آوردهای خویش در جهت هلاکت معاش اشخاص پیش رفته و از داده ها فردی آنها سوء به کار گیری کند.
طرز های غربت از فیشنگ چیست؟
راهکارهای تامین در عوض حمله ها فیشینگ چیست؟
داشتن دانایی مهم ترین ادله مانع هکرهاست. از این جهت سفارش می شود مجموع یوزرها وب و دنیای مجازی به‌دنبال دستیابی دوراندیشی و داده ها امنیتی باشند تا به نیکی از خویش و مسائل شخصیشان مراقبت کنند. پیرو با برخی از طریق های پیشگیرنده Phishing Scam آشنا می شویم:
هایپرلینک باطن نشانی اینترنتی های ناشناس را گشوده نکنید!
اگر ایمیلی ناشناس اخذ می‌کنید که دربردارنده لینک و پیوند ورود به کاغذ ای دیگر است، هیچوقت روی آن کلیک نکنید. استارت اسم فرد و یا این که کمپانی پست الکترونیک دهنده را داخل گوگل کاوش فرمائید و از روش حاصل کاوش وارد وبسایت آن ها گردید.
احراز هویت دو مرحله ای را به کار بگیرید!
فعالسازی احراز هویت دو مرحله ای در بعضی از سیستم های اینترنتی نظیر Gmail، Facebook، Microsoft، Dropbox، iClaude Apple، Instagram، Telegram و Twitter در دسترس می باشد. قابلیت و امکان فوق قابلیت و امکان ورود بدین نرم افزار ها را به دو مرحله تقسیم می نماید. به این شکل که شما بایستی شروع نشانی ایمیل و راز عبور خویش را وارد نموده، سپس کدی که به شماره موبایل شما ارسال میگردد را در کادر مربوطه وارد نمایید تا غالب به ورود گردید. از این جهت تا‌زمانی‌که هکر به تلفن همراه شما دسترسی نداشته باشد امکان استعمال از اکانت های اینترنتی شما‌را نخواهد داشت.
رمزهای عبور چندگانه به کارگیری فرمائید.
از پروتکل HTTPS استعمال کنید!
پروتکل HTTP فاقد لایه های امنیتی SSL می باشد و قابلیت و امکان لو رفتن داده ها در آن بالا می‌باشد. البته پروتکل امنیتی HTTPS نسبتا امن خیس بوده و همگی داده ها ارسالی و دریافتی را به همراه مرورگر کدگذاری می نماید. از این رو عالی می‌باشد هنگام به کار گیری از تارنما های پرداخت آنلاین، از HTTPS بودن نشانی آن باور نتایج فرمایید.
اعتبار سایت ها را پژوهش فرمایید!
همانطور که گفتیم فیشینگ، تکنیکی برای ساخت صفحه های لاگین سایت و یا این که ایمیل های جعلی میباشد. هکر صفحه لاگین ساده می سازد و مخاطب را به آن هدایت می نماید. به این ترتیب داده ها فردی و یا این که کارت اعتباری یوزرها را اخذ می نماید. سفارش می کنیم قبل از وارد کردن داده ها داخل یک کاغذ وبسایت، آغاز ترازو اعتبار آن را تفحص کنید. اکثر زمان ها تارنما های دارای اعتبار دارنده قفلی در زیر و یا این که بالای ورقه میباشند. ضمن اینکه بخش اعظمی از آنها گواهینامه اعتبار سنجی وسیع SSL اخذ نموده اند. این گواهینامه با اسم EV نیز شناخته میشود. آرم حاکی از اخذ EV، سبز شدن نشانی توشه وب سایت متبوع می‌باشد.
Firewall سیستم شما را ایمن می سازد!
فایروال منبع ارسال و اخذ تمام ترافیک های شما‌را محاسبه می نماید و اعتبار و امنیت دامنه متبوع را تحقیق می نماید. به کارگیری از Firewall در کانال و همچنین در سیستم کامپیوتر فردی ضروری است و قادر است از سرقت داده ها یوزرها از روش مرورگر پیشگیری کند. علاوه بر اینکه فایروال سیستم را در قبال نفوذ ویروس ها مقاوم می نماید.
از قابل انعطاف افزارهای آنتی اسپم استعمال نمایید!
امروزه قابل انعطاف افزارهایی برای در اختیار گرفتن و مدیر نشانی اینترنتی های اسپم توسعه و گسترش داده گردیده اند که به قابل انعطاف افزارهای آنتی اسپم معروفند. این اپ ها تا حدودی از بروز حمله ها فیشینگ دوری نموده و می‌توانند بعضی از خطاها مرورگر را نیز یافته و با ارائه راهکارهایی در بهبود شرایط امنیت شما اثر گذار واقع شوند.

موتور جستجو چیست و چگونه کار می کند؟

۱۲ بازديد
موتور جستجو چیست و چگونه کار می کند؟
درین مقاله قصد داریم پیشگفتار‌‌ای درباره‌ی طریق فعالیت موتورهای کاوش به شما ارائه دهیم. این فرایندها دربرگیرنده ‌کرال، ایندکس و سکو‌بندی کردن صفحه های و همینطور مفاهیم دیگری در این مورد میباشد. پس با ما همپا باشید تا ببینیم موتورهای کاوش چطور شغل می‌نمایند؟ موتورهای کاوش با ‌کرال کردن صدها میلیارد صفحه با به کارگیری از خزنده‌های اینترنت‌شان، کار می‌نمایند. این خزنده‌های اینترنت معمولا تحت عنوان ربات‌های موتور کاوش یا این که عنکبوت (spider) شناخته می گردند. یک موتور کاوش با بار گذاری کردن صفحه ها اینترنت و تعقیب کردن پیوند‌ها در‌این صفحه های‌، آن‌ها‌را پیمایش خواهد کرد تا صفحه ها جدیدی که در دسترس می باشد را پیدا نماید. در واقع، موتورهای کاوش، دستگاه پاسخگویی می‌باشند. آنها برای کشف، درک و سازماندهی محتوای موجود در وب به وجود آمده‌اند تا بتوانند مرتبط‌ترین حاصل را به سوالاتی که جستجوگران از آن ها می‎پرسند، ارائه دهند. برای اینکه وبسایت شما در حاصل کاوش آرم داده شود، استارت می بایست محتوای‌تان برای موتورهای کاوش قابل مشاهده باشد. مطلقا اساسی‎ترین بخش معمای بهینه سازی این میباشد: در صورتیکه وبسایت شما پیدا نشود، هیچ راهی برای اکران آن در SERP (ورقه حاصل موتور کاوش) نیست. برای این که ببینیم موتورهای کاوش چطور کار می‌نمایند، می بایست کوشش مهم آن را بازرسی کنیم. موتورهای کاوش از روش سه عملکرد اساسی عمل می‎نمایند: کرال کردن: آحاد صفحه ها اینترنت را کاوش می‌نماید. (کد یا این که محتوای هر URL را که پیدا نماید، آن را کاوش خواهد کرد.) ایندکس کردن: محتوای پیدا گردیده طی پروسه کرالینگ را ذخیره و سازماندهی می‌نماید. وقتی که یک ورقه در ایندکس قرار گرفت، در اکنون ایفا است تا برای سوال های مربوطه، اکران داده گردد.  سئو در مشهد را با ما تجربه کنیدرنکینگ یا این که رتبه‌بندی: برای هر کوئری، بخش‌هایی از محتوا را ارائه می‌نماید که به شایسته ترین وجه به پرسش استفاده کننده جواب بدهد، این بدان معناست که نتایج به ترتیب از مجاورت‌ترین به دورترین جواب، درجه می گیرند.
در این نوشته‌ی علمی با مطالب پایین آشنا می شوید:
کرالینگ موتور کاوش چیست؟
اولین گام برای اینکه بفهمیم موتورهای کاوش چطور فعالیت می‌نمایند، سوژه کرالینگ میباشد. کرالینگ (Crawling)، فرآیندی می باشد که به وسیله خزنده‌های اینترنت موتور کاوش (ربات‌ها یا این که عنکبوت‌ها) برای بازدید و دانلود یک صفحه و حصول پیوند‌های آن به خواسته ‌یافت کردن بقیه صفحه های، به کارگیری می‌شود. در واقع کرال کردن، او‌لین گام ‌برای کشف صفحه های موجود در اینترنت است. از آنجایی که یک رجیستری مرکزی برای همگی صفحه های اینترنت نیست‌، ‌گوگل بایستی دائما صفحات نو را کاوش و ‌آن ها را به لیست صفحه های شناخته گردیده خویش، بیفزاید. ولی برخی از این صفحه های شناخته گردیده‌اند چون ‌گوگل تا قبل از این از ‌آن‌ها بازدید نموده است. زمانی ‌گوگل لینکی از یک ورقه شناخته گردیده به یک صفحه تازه را دنبال می‌نماید‌، بقیه صفحه ها ‌دیسکاور (کشف) می گردند. هنگامی مدیر اینترنت‌سایت، لیستی از صفحه های (نقشه سایت) را برای ‌کرال شدن به وسیله ‌گوگل ارسال می‌نماید‌، بقیه صفحه های ‌دیسکاور می گردند. اگر از یک اینترنت هاست رئیس گردیده مانند وردپرس یا این که Blogger به کارگیری میکنید‌، ممکن است ‌آنها به ‌گوگل بگویند که هر ورقه آپ دیت گردیده یا این که جدیدی را که ساخت میکنید، کاوش نماید. زمانی که ‌گوگل یک URL شیت را ‌دیسکاور می‌نماید‌، از آن برگه بازدید کرده یا این که عبور می‌نماید، تا بفهمد چه چیزی در آن وجود داراست. ‌گوگل کاغذ را ارائه میدهد و متن و محتوای غیرمتنی آن را تجزیه و پژوهش می‌نماید تا تصمیم بگیرد که کجا باید این شیت را در حاصل کاوش نشان بدهد. هرچه ‌گوگل بهتر بتواند تارنما شمارا فهم و شعور نماید‌، خوب می تواند آن را به کسانی که به دنبال محتوای مربوط به وبسایت شما می باشند، علامت بدهد. صفحه ها شناخته گردیده برای موتور کاوش به‌شکل زمان‌‌ای کرال میشوند تا معلوم خواهد شد آیا از واپسین باری که ربات‌ها از آن ورقه بازدید کرده‌اند‌، تغییری در محتوای آن ساخته شده است یا این که نه. در صورتی یک موتور کاوش بعداز ‌کرال کردن یک ورقه‌، تغییرات آن را تشخیص دهد‌، این شاخص را در جواب به‌این تغییرات شناسایی گردیده، آپ دیت می‌نماید.
کرالینک اینترنت چطور عمل می‌نماید؟
موتورهای کاوش از خزنده اینترنت خویش برای ‌دیسکاور کردن و دسترسی به صفحه ها اینترنت به کار گیری می‌نمایند. تک تک کرالرهای موتور کاوش با بارگیری پوشه robots.txt آن‌، که دربردارنده شرایطی درباره صفحات میباشد که به موتورهای کاوش اذن می‌دهند آن صفحات را کرال نمایند. پوشه robots.txt همینطور ممکن است دربردارنده اطلاعاتی در ارتباط نقشه تارنما یا این که به عبارتی تارنما‌مپ باشد. این فولدر دربرگیرنده لیستی از URL‌هایی میباشد که یک اینترنت‎تارنما، میخواهد خزنده‌های موتور کاوش آن‌ها‌را کرال نمایند. خزنده‌های موتور کاوش از یک‌سری الگوریتم و ضابطه برای انتخاب تعداد دفعات بازدید دوباره یک شیت و ایندکس شدن تعداد صفحات در یک وب سایت به کارگیری می‌نمایند. برای مثال‌، برگه‌‌ای که به صورت منظم تغییر و تحول می‌نماید، ممکن میباشد بیشتر از برگه‌‌ای که بندرت آپیدت می‌گردد‌، کرال گردد.
چگونه می‌اقتدار کرالرهای موتور کاوش را شناسایی کرد؟
ربات‌های موتور کاوش که در هم اکنون ‌کرال کردن یک وبسایت میباشند‌، می توانند از روش «رشته برهان مخاطب» یا این که به عبارتی user agent string که هنگام درخواست صفحه ها اینترنت به اینترنت سرور منتقل میگردند‌، شناسایی شوند. در اینجا چندین مثال از رشته‌های ادله استفاده کننده که توسط موتورهای کاوش به کارگیری می شود را به شما معرفی خواهیم کرد:
ادله مخاطب Googlebot
Mozilla / 5.0 (compatible; Googlebot/2.1; +https://www.google.com/bot.html)
دلیل کاربرBingbot
Mozilla/5.0 (compatible; bingbot/2.0; +https://www.bing.com/bingbot.htm)
ادله استفاده کننده Baidu
Mozilla/5.0 (compatible; Baiduspider/2.0; +https://www.baidu.com/search/spider.html)
دلیل مخاطب Yandex
Mozilla/5.0 (compatible; YandexBot/3.0; +https://yandex.com/bots)
هر کسی می تواند از user agent یا این که ادله استفاده کننده شبیه موتورهای کاوش به کارگیری نماید. با این هم اکنون‌، نشانی IP که درخواست را اعمال داده می باشد، می تواند پذیرش نماید که‌این درخواست از سوی موتور کاوش آمده است. این فرآیند، DNS reverse lookup نامیده میگردد.
کرال شدن تصاویر و بقیه فایل‌های غیرمتنی
موتورهای کاوش معمولا کارایی می‌نمایند هر URLی که با آن برخورد می‌نمایند‌ را کرال و ایندکس نمایند. با این حالا‌، در صورتی URL از نوع پوشه غیرمتنی مانند تصویر‌، فیلم یا این که فایل صوتی باشد‌، موتورهای کاوش معمولا توانا به خواندن محتوای پوشه به غیر از اسم آن و متادیتای مربوط به آن نخواهند بود. اگرچه ممکن است یک موتور کاوش فقط بتواند داده ها محدودی در امر گونه های فایل‌های غیرمتنی حصول نماید‌، ولی گشوده هم می‌قدرت ‌آن ها را ایندکس یا این که در نتایج کاوش درجه‌بندی کرد و از روش آن، ترافیک بیشتری به دست آورد.
کرال کردن و کسب لینک و پیوند‌ها از صفحه ها
خزنده‌ها با کرال کردن دوباره صفحه ها مو جود که تا قبل از این درباره‌ی ‌آن‌ها داده ها داشته‌‎اند‌، صفحه های تازه را ‌دیسکاور کرده و سپس لینک و پیوند‌های بقیه صفحه ها را برای یافتن URL‌های نو استحصال می‌نمایند. این URL‌های نو به صف ‌صفحاتی که قرار میباشد کرال شوند، اضافه می گردند تا بتوانند در طول دیگری دانلود شوند. از روش این فرایند در لینک‌های فالو، موتورهای کاوش کار کشته به پیدا کردن هر برگه وبی میباشند که در وب مو جود می‌باشد و دست کم از یک ورقه دیگر به آن لینک داده گردیده است.

ویژگی های یک رپورتاژ آگهی

۱۱ بازديد
ویژگی های یک رپورتاژ آگهی
به طبع در دنیای محتوا، بارها و بارها با واژه و کلمه رپرتاژ اطلاع رسانی (یا این که «رپورتاژ اطلاع رسانی» که از لحاظ املایی صراحت دارد) مواجه گردیده‌اید. ولی آیا حقیقتا معنی و مضمون‌ این کلمه و واژه را می‌دانید؟ احتمالا سوالهای متعددی در ارتباط معنی و کاربرد آن به ذهنتان خطور نموده است. شاید پرسیده باشید که ابدا واژه و کلمه رپرتاژ از کجا آمده میباشد؟ برای داشتن یک رپرتاژ عالی، به چه مواقعی نیاز خواهیم داشت؟ هر مولف‌ای میتواند رپورتاژ بنویسد؟ اصلا چرا می بایست رپرتاژ بنویسیم؟ آیا این کار یک حقه بازاریابی به حساب میآید یااینکه صرفا نوعی از تبلیغات میباشد و هیچ تفاوتی با اشکال دیگر تبلیغات ندارد؟ تفاوت رپورتاژ اطلاع رسانی با رپورتاژ تبلیغاتی و رپرتاژ خبری چیست؟
در‌این نوشته‌ی‌علمی قصد داریم تا در امر رپورتاژ اطلاع رسانی مطالب مفیدی را برای شما ذکر کنیم  سئو در مشهد را با ما بیاموزید. و از مداقه آن در بهبود سکو‌ی وبسایت نکات جالبی را بگوییم. شاید این سؤال در ذهنتان پیش بیاید که رپورتاژ اطلاع رسانی چیست؟ به ذکر ساده می بایست ذکر کرد که رپورتاژ اطلاع رسانی همان گونه که از اسم آن پیداست یک صورت از اطلاع رسانی بوده که در پوسته گزارش تهیه و تنظیم گردیده و آیتم به کار گیری قرار می گیرد.
رپورتاژ اطلاع رسانی چیست؟ از چه هنگامی مرسوم شده است؟
به طور پیش‌فرض روئت کرد مخاطب به تبلیغات، منفی میباشد. معمولا تمامی اولیهِ کار در مقابل تبلیغات جناح می‌گیرند و تصور می‌نمایند که یک کلاه‌بردار میخواهد کالایی به طور کامل بی‌چگونگی را پر ارزش بالا به آنها بفروشد. در قبل بخش اعظمی از عموم حتی بر این اعتقاد بودند که محصول یا این که سرویس ها عالی، نیاز به تبلیغات ندارد؛ باور رایج این بود که چگونگی، خویش به خویش سبب ارتقاء رضایت مشتری و بیشتر شدن فروش میشود. اما رضایت مشتری همواره باعث جلب مشتری بیشتر می‌گردد، البته در دنیای رقابتی امروز، دیگر نمی‌توان به تبلیغات دهن به دهن اکتفا کرد. به همین خیال و خاطر، برندهای متفاوت سراغ یافتن روش‌های تبلیغاتی موثرتر می باشند تا فروش خویش را ارتقاء دهند. یکی این طرز‌ها رپرتاژ میباشد.
فردی که به کتابت متن رپورتاژ اطلاع رسانی مبادرت می‌نماید بایستی منظور خویش را به طور تماماً بی طرفانه برای استفاده کننده بنویسد.
قبل از شروع بایستی بدانید که بازه متعددی از مطرح شدن رپرتاژ در جهان نمی‌گذرد. نخسین بار در سال 1945 و بعد از اتمام نزاع جهانی بود که تشکیل داد رپورتاژ در کانال‌های تلویزیونی مطرح شد. رپورتاژ از واژه و کلمه Report ریشه می گیرد که به معنای گزارش می باشد. این نوع تبلیغات در بالا قرار بود که یک گزارش به طور کامل بی‌طرف باشد. وقتی که یک داور تماما بی‌طرف راجع به چند کالای مختلف مثلا حرف کرده و تک به تک آن‌ها‌را برای شما با جزئیات کامل بازرسی می‌نماید، این شم به شما القاء میگردد که وی صلاح شما‌را میخواهد و قصد دارد تا خوب و بد را به شما معرفی نماید. بدین ترتیب، کاربر، مولف این نمایش را پشتوانه و دوست خویش می‌بیند و به همین خیال شانس بیشتری برای جلب پشت گرمی وی وجود دارد.
فکر کنید که‌این اجراکننده بی‌طرف، به دلایل متعدد، یه خرده از یک مال یا این که سرویس ها طرفداری نماید. با این کار، مخاطب تماما به سمت و سویی که اجرا کننده می‌خواهد، سوق پیدا می‌نماید. به این ترتیب عنایت رپرتاژنویسی در ارتقا نرخ فروش, منجر شد که‌این مقوله تحت عنوان شاخه جدیدی از ایجاد کرد محتوا در نظرگرفته گردد. نکته دقیق و شایان توجه در رپرتاژ این است که مخاطب به طور تماما غیرارادی و ناخودآگاه جذب چیزی که شما می‌خواهید می‌گردد. پس می بایست جوانب روانشناسی و آشنایی کاربر به طور کامل رعایت گردد تا بتوان کوشش یک رپرتاژ را برنده دانست.