نقش کامنت مارکتینگ در سئو وب سایت چیست؟

۱۶ بازديد
نقش کامنت مارکتینگ در سئو وب سایت چیست؟
با صرفه­ سازی وب­سایت و قرار تهیه کردن در مرتبه­ های نخستین SERP مطلوب اکثر صاحبان وب­سایت­ ها می باشد. آنها آحاد تلاششان را به شغل می گیرند تا به مطلوب خود دست یابند. طی سال ­های اخیر ساخت ارتباط با مشتریان و تعامل با آن­ها نقطه عطف موفقیت کسب­ و ­کارها بوده است. از این رو اکثر وقت ها وب سایت­ ها م ی­کوشند با ارائه محتوای اثرگذار و هیجان انگیز دقت کاربران را جلب نموده و ارتباطی عمیق با آن­ها برقرار کنند. بازاریابی اظهار نظر کاربران (Comment Marketing) مبحثی مهم در این مورد می باشد و راه حل­هایی در جهت تعامل بیشتر با کاربران ارائه می­ دهد. در این نوشته‌علمی به معرفی کامنت مارکتینگ و تاثیرات آن بر بهینه­ سازی بهینه سازی وب سایت می ­پردازیم. با ما هم پا باشید!
معرفی کامنت مارکتینگ
گوگل به رضایت کاربران از مطالب یک سایت اهمیت زیادی می­دهد و رنک تارنما را با در نظر گرفتن معیارهای مختلفی نظیر مجال زمان حضور کاربران روی وب سایت، میزان مشارکت آن­ها با سئو در مشهد و ... گزینش می­ کند. لازم به ذکر می باشد معیار رضایت کاربران بخشی از معیارهای انتخاب جایگاه گوگل را دربرمیگیرد و فاکتورهای اکثری در درجه نهایی شما موثر می‌باشد که در مقالات پیشین به آن‌ها اشاره نمودیم.
کاربران با درج دیدگاه ها، پیشنهادات و سوالات خود در انتهای مطالب با شما ارتباط برقرار می ­کنند. گوگل با دریافت این سیگنال ­ها درمی­ یابد نوشته‌ی‌علمی شما پر ارزش بوده و مورد اعتنا مخاطبان قرار گرفته می باشد. در فایده درجه شما‌را بهبود می­دهد تا مطالب مفیدتان در مشت کاربران بیشتری قرار گیرد. شما بایستی تلاش کنید بخش نظرات تارنما خود را فعال نموده و آن را به خوبی مدیریت فرمائید. اقداماتی که در راستای مدیر صحیح نظریات تارنما اعمال می­دهید، کامنت مارکتینگ نامیده می­گردد.
راهکارهای تشویق کاربران به درج نظر در وب سایت
تا اینجا دریافتیم کاربران با اعلام نظراتشان در سایت، با شما ارتباط برقرار می­ کنند. ولی چطور می توانید آن­ها را تشویق نمایید تا لحاظ خود را بیان نموده و با شما در تعامل باشند؟ راهکارهای مذکور درپی نوشته ی علمی به شما امداد می­ کند کاربران را به گذاشتن کامنت در سایت ترغیب نمایید:
1. محتوای مفید ایجاد فرمایید.
نیاز مخاطبان خود را بشناسید و بکوشید در جهت رفع این نیازها مطالب کاربردی و موثر تهیه فرمایید. محتوای شما باید ذهن مخاطب را سرگرم کند و اورا به پندار وادارد. نگارش متن را به فردی حرفه­ ای بسپارید و از او بخواهید متن را معضل برانگیز ایجاد کرد کند تا برای مخاطب سوال پیش آید. در شرایطی‌که محتوای شما ویژگی­ های گفته شده را داشته باشد، استفاده کننده را وادار به پرسیدن سوالاتش از نویسنده نوشته‌ی علمی می­ کند و او را تشویق به شرکت در گفت و گو پیش آمده می نماید.
2. سوالهای کاربر را پاسخ دهید.
نوشتن متن چالشی، ابهامات و سوال ها متعددی در ذهن مخاطب پدید می آورد. در چنین مجال هایی از کاربران بخواهید سوالات خود را از شما بپرسند و به آن ها یقین دهید در اسرع وقت پاسخشان را دریافت می کنند.
3. نظر خود راجع به با موضوع بیان نمائید.
گاهی پیش می آید موضوعی که راجع به با آن محتوا ساخت‌و‌ساز می‌کنید، موافقان و مخالفان بسیاری داراست. در چنین مطالبی حیث خود را بیان نموده و در صورتی‌که موافق یا مخالف مبحث آیتم نگارش میباشید، دلایلتان را در دل متن ذکر کنید. این کار استفاده کننده را به بازگو نمودن نظر و حتی دلایلش ترغیب می­ کند.
4. انتهای نوشته ی علمی را به دعوت از مخاطبان برای نظر دادن اختصاص دهید.
پس از نقطه پایان یافتن نوشته‌ی‌علمی طی پرسشی از مخاطب بخواهید لحاظ و یا پیشنهادش را راجع به با قضیه نقل شده اعلام کند. به آنان بگویید سوالاتشان را بنویسند تا پاسخی دقیق از سوی شما دریافت کنند. در صورت دریافت حیث از سوی کاربران با دقت آن ها را مطالعه نموده و پاسخ کامل و جامعی به آن‌ها بدهید. بهتر می‌باشد در پاسخ خود از لغات کلیدی متن استعمال فرمایید.
زمانی­ که کاربران نظراتشان را درج می­ کنند، اطلاعات مفیدی درباره ی با نیازهایشان به دست می ­آورید و ایده­ های کاربردی برای متن­ های بعدی کسب می­ نمائید. این فرصت را غنیمت دانسته و مطلبی جالب برای بازدیدکنندگان بنویسید.
5. لحاظ مشتریان فروشگاه را فراموش نکنید.
در شرایطی که وب­سایت شما فروشگاه اینترنتی می‌باشد، از مشتریان خود بخواهید بعد از خرید کالا مجدد به تارنما بازگشته و لحاظ خود را درباره ی با آن بیان نمایند. این فعالیت علاوه بر تازه سازی مطالب سایت برای سئو، به دیگر مشتریانتان اطمینان می­ دهد و آن­ها را به خرید متاع تشویق می­ کند.
کامنت مارکتینگ چیست
تا اینجا در باب با ترغیب کاربران به درج حیث در سایت پرداختیم البته به خاطر داشته باشید دریافت نظرات نقطه پایان کار نیست و شما می بایست به مجموع آن­ها پاسخ دهید تا بحث توسعه و گسترش پیدا کند. برای ارائه پاسخ­ های کاربردی و درست نکات زیر را بازرسی کنید:
- سوال استفاده کننده را با دقت بخوانید و پاسخ­ های درست و کاملی به آن­ بدهید. همچنین می ­توانید مجدد از مخاطب سوال بپرسید تا پاسخ­ های دقیق ­تر و جامع ­تری به آن­ها ارائه دهید.
- بخش نظرات وب­وبسایت را به صورت مداوم تفحص فرمایید و کوشش نمائید در کوتاه­ترین زمان پاسخ کاربران را بدهید. در صورت دیر جواب دادن کاربران به سایت­ های دیگر مراجعه نموده و پاسخ خود را از آن­ها طلب می­ کنند. همچنین ممکن هست فراموش کنند چه سوالی از شما پرسیده ­اند.
- زمانی­ که پاسخ مخاطبان را می­ دهید از طریق نشانی اینترنتی و یا پیامک آن­ها را با خبر سازید تا مجدد به وب ­تارنما شما راز زده و از جواب سوال خود تدبیر یابند. این کار موجب خشنودی کاربر شده و به او می­ فهماند شما به وقت و سوالش احترام گذارده­ اید.
- وقتی­ که اظهار نظر انتقادی و مخالف دریافت می­ کنید، با نهایت ادب و احترام آن­ها را پاسخ دهید. تلاش فرمائید نقاط قوت نظرشان را دریافت نمایید و آن را پر رنگ فرمائید. مثلا کاربری این نظر را دارد نوشته ی علمی شما بسیار ساده و ابتدایی درج شده می‌باشد. او را به خواندن مقاله ها رشته ­ای و پیشرفته سایتتان دعوت فرمائید. ضمن این­که می ­توانید از او بخواهید در حالتی که موضوعی مهم را فراموش کرده ­اید، آن را در نصیب نظرات بازگو نماید تا دیگر مخاطبان از آن فایده جویند.
- اگر ­که وب ­وبسایت شما در حوزه فروش محصول ها فعال می‌باشد؛ محصولاتی که با درخواست­ های مختلف از سوی کاربران جان دار نموده­ اید را به اطلاع او برسانید. این کار را می ­توانید از طریق ارسال آدرس اینترنتی و یا پیامک اجرا دهید.
تاثیر کامنت مارکتینگ در بهینه سازی تارنما
تاثیر قسمت نظریات در سئو تارنما
در‌این نوشته ی علمی آموختیم گوگل، نظریات دریافت شده از سوی کاربران را اصلی می­ شمارد و با فعال نمودن این بخش می­ قدرت ترافیک بیشتری از موتور جستجو گوگل و یا دیگر موتورهای جستجو دریافت نمود. ولی هنگام تایید نظرها در تارنما می بایست نکاتی را مدنظر داشته باشید تا حاصل منفی از این بخش گریبان گیرتان نشود:
1. ایده­ های کاربران را دریابید.
کاربران اکثر اوقات سوالاتی در قسمت نظرها از شما می ­پرسند که ممکن هست سوال خیل عظیمی از دیگر مخاطبانتان باشد. با ارائه پاسخ های درست و جامع به‌این سوال ها نیاز کاربران زیادی را رفع می ­سازید. ضمن این­که می ­توانید این سوالات را مسئله محتواهای آینده قرار داده و نوشته ی علمی­ ای منحصربه‌فرد برای آن­ها تهیه و تنظیم فرمائید. با این عمل کاربران بیشتری از طریق پرس ­و ­جو با وب­ تارنما شما آشنا می­ شوند و ترافیک بیشتری دریافت می­ فرمایید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.