الگوریتم مرغ مگس‌خوار گوگل چگونه کار می‌کند؟

۱۰ بازديد
همان گونه که در قسمت‌های پیشین هم اشاره کردم، این الگوریتم عزیز با مضمون‌ لغت ها و مترادف و هم معنی‌های آنها هم عمل دارااست. می پرسید چطور؟
از جمله شما کاوش می کنید "رستوران های آبادان" و مرغ مگس خوار سریع دست به شغل میشود سئو در مشهد و کلمه ها دیگری را هم که از دید معنایی به کلمه ها "رستوران ها" و "آبادان" نزدیکند در حیث می گیرد.
برای مثالً برای رستوران عبارات "فست فود"، "طعام"، "غذای خارج بر" و "رستوران های محلی" و برای کلمۀ آبادان، بخشها مجاورت آبادان مثل اروند و خرمشهر هم در حیث گرفته می گردند. با این فعالیت شما میتوانید نتیجه ها مختلفی مانند شایسته ترین رستوران‌های آبادان، در مسافرت به آبادان چی بخوریم؟ رستوران های خرمشهر و لیستی از این رستوران‌ها را در نقشه مشاهده کنید.
پیش از اینً ممکن بود چهت نیل به نتیجۀ دلخواهتان چنددفعه به صورت‌های مختلفی عبارت آیتم نظرتان را کاوش نمائید؛ ولی الان مرغ مگس خوار با امداد گراف علم گوگل و جستجوی معنایی (Semantic search) این شغل را برای شما ریلکس نموده است. شاید بپرسید که گراف علم و جستجوی معنایی دیگر چه می‌باشند؟ نگران نباشید، در ادامۀ این نوشته ی علمی پاسخ سوالتان را پیدا میکنید.
گراف علم گوگل چیست؟
زمانی شما واژه‌هایی را در گوگل کاوش میکنید، صرفا در‌پی یک صفحۀ معین نیستید؛ شما در‌این کاوش در‌پی یک مقصود می باشید. اینجاست که گراف علم به بخشید شما میرسد و احتمال رفتنتان به بیراهه‌ها را تا حد خیلی متعددی نادر می‌نماید.
گراف علم گوگل 1‌سال پیش از الگوریتم مرغ مگس‌خوار آغاز به شغل کرد و مقصود آن نشانه دادن نتیجه ها ظریف و مرتبط، دربارۀ اشخاص و جای ‌ها و هرآنچه که به آنان مربوط میشد بود. این داده ها از سراسر وب و وبسایت‌های دارای اعتبار (مثل ویکی‌پدیا و IMBD) عده‌آوری می گردند.
به عنوان مثالً هنگامی شما اسم داوینچی را در گوگل کاوش میکنید، صرفا به بیوگرافی داوینچی نمی‌رسید، شما در سمت راست کاغذ نتیجه ها دیگری را هم مشاهده می کنید. این داده ها می توانند تابلوهای پر اسم و رسم این هنرمند، مدل نگارگری، نقاشان هم عصر، نقاشان هم مدل و ... باشند.
البته گوگل از کجا می فهمد که‌این داده ها خواستۀ شمارا برطرف می‌نمایند؟ در اینجا گوگل از یک قابلیت و امکان فوق‌العادۀ دیگر به اسم جستجوی معنایی استعمال می‌نماید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.