چگونه نسبت کد به متن در سئو را بهبود ببخشیم؟ ۹ نکته کاربردی

۶ بازديد

نسبت کد به متن در بهینه سازی content to code ratio یا این که code to text ratio معیاری میباشد برای مقایسه واحد سنجش متن نسبت به کد در ساخت وب سایت میباشد. به عنوان مثال فرض فرمایید که یکی‌از صفحه های وب سایت شما ۱۰۰۰ بایت باشد. در صورتی‌که ۷۰۰ بایت آن برای ذخیره تگ های html و css و javascriptباشد و ۳۰۰ بایت برای ذخیره متن باشد سئو در مشهد  در این‌حالت نسبت متن به کد موازی ۳۰ درصد میباشد. ابزارهای متعددی برای اندازه گیری نسبت کد به متن در seo وجود داراست که یکی مهمترین آن ها وبسایت DOM Monster میباشد.

گوگل تارنما هایی را بیشتر دوست داراست که متن بیشتری در آنان باشد. بیشتر تارنما هایی که گوگل آنان‌را در برگه نخستین می‌آورد دارنده متن متعددی میباشند.

نسبت کد به متن در seo و مداقه آن (importance of text to html ratio)
برخی از متخصصین بهینه سازی داعیه می نمایند که نسبت بالای متن اثر مثبتی در بهینه سازی دارااست. حتی برخی عدد جادویی ۴۲ درصد را ابراز میکنند.
البته برخی دیگر اعتقادی در اثر نسبت کد به متن در seo ندارند. گوگل فقط داده ها ۱۰۰ کیلوبایت نخستین را در مقام بندی در لحاظ می‌گیرد. برای همین متن های بسیار زمانبر تاثیری در seo نخواهد داشت. در حالتی‌که که متن شما وقت گیر باشد، عالی میباشد متن تقسیم بندی کرده و در یکسری برگه غیروابسته قرار دهید.

بیشتر بودن متن در یک شیت وب سایت برای بازدیدکنندگام وبسایت نیز خوش آیندتر میباشد. همینطور متن زیاد سبب ساز می‌شود که بازدیدکنندگان فرصت بیشتری را در تارنما شما بمانند که bounce rate را کمتر می نماید.


بازده کد
کلاً سفارش می شود که تا حد قابلیت و امکان ترازو کد را نادر نمایید. تگ های بی آیتم وسعت ورقه وب سایت را بیشتر می نماید و لذا فرصت دانلود داده ها شیت را بیشتر می نماید. سرعت بار گذاری وب سایت معیاری اساسی در بهینه سازی میباشد. همینطور ترازو کد زیاد قابلیت و امکان رئیس و نگه داری را دشوار خیس میکند.
در‌صورتی‌که وسعت برگه وب سایت شما معدود باشد و به صورت اصولی از کدهای HTML و CSS به کار گیری فرمایید، طبیعتا نسبت کد به متن در seo نیز معدود گردد. با این درحال حاضر استثنا هم وجود دارااست:

صفحات کوتاه دارنده نسبت کد به متن در seo بیشتری خواهد بود. چون دست‌کم المان های HTML وCSS برای ساخت وب سایت قابل حذف نیستند.
صفحاتی که از مدیای متعددی به کارگیری می نمایند نیز دارنده نسبت کد به متن در بهینه سازی بالاتری خواهند بود.
صفحاتی که از پیکان یا این که AJAX متعددی به کارگیری می نمایند نیز دارنده نسبت کد به متن بیشتری خواهند بود.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.