CTR چیست؟

بهترین مرجع سئو در مشهد

CTR چیست؟

۸ بازديد
فرقی نمی‌نماید شما به‌‌دنبال سکؤ خوب در برگهٔ نتیجه ها جست‌وجو می‌باشید یا این که می خواهید تبلیغات‌تان چشم گردد؛ در هر دو موقعیت، معمولاً یک رمزِ کلاف به نرخ کلیک (CTR) می رسد! سئو در مشهد چه در تبلیغات، چه در شیتٔ حاصل، یک کدام از هدف ها اصلی شما، ارتقاء ترافیک میباشد و این ترافیک زمانی رخداد میفتد که کاربر را ترغیب نمائید تا روی تبلیغ یا این که پیوند شما در برگهٔ نتیجه ها یا این که وبسایت‌ها کلیک نماید.
تعداد این کلیک‌ها هرچه بیشتر، خوب!
با شاخصی به‌اسم CTR می توانید تلاش خویش را در جذب این ورودی‌ها بسنجید و با یک سری راه‌حل بی آلایش، مقدار کلیک‌ها را ارتقا دهید.
درحال حاضر ابداً CTR چیست، چطور احتساب میشود و چرا از مهمترین متریک‌های دیجیتال مارکتینگ میباشد؟
این نوشته‌ی علمی را تا پایان بخوانید! زیرا قرار میباشد در کنار جواب بدین سؤال، شمارا با یک سری نحوه مؤثر برای ارتقا نرخ کلیک هم آشنا کنیم.
درصورتی که حروف نخستین کلمه ها «Click Through Rate» را کنار هم در اختیار بگذاریم، به کلمه و واژهٔ CTR می‌رسیم که به‌معنای نرخ کلیک میباشد.
تمجید نرخ کلیک (CTR) میگردد:
تعداد تک تک‌ کلیک‌ها تقسیم بر تعداد ایمپرشن (تعداد دفعات اکران)
احتمالاً از این تعریف و تمجید کم آب و قانونی چیز متعددی دست‌گیرتان نشده میباشد؛ حق هم دارید! پس تمجید را معمولی‌خیس می کنیم.
مشاهده کنید، زمانی مخاطب کلمه و واژه‌ یا این که عبارتی را در گوگل جست‌وجو می‌نماید، لیستی از نتیجه ها جست‌وجو – که بدین صفحه های نتیجه ها جست‌وجو، سرپ (SERP) گفته می‌گردد – ستون میگردد.
استفاده کننده نتیجه ها برگه را می‌بیند و روی یک کدام از لینک و پیوند‌ها (معمولاً یکی به عبارتی یک سری پیوند نخستین) کلیک می‌نماید.

توجه کردید؟ ممکن میباشد وبسایت شما بارها دربین نتیجه ها یک کاغذ نشانه داده خواهد شد؛ ولی یوزرها روی آن کلیک نکنند.

در تبلیغات هم ماجرا از همین قرار میباشد! شاید به عنوان مثالً هزار نفر تبلیغ شمارا ببینند؛ اما تنها ۱۰ نفر روی آن کلیک نمایند.

به این ترتیب، جواب بی آلایش‌خیس به سؤال CTR چیست، می‌گردد:

یک سری درصد عده ای که تبلیغ شما برای آن ها اکران داده گردیده یا این که وب سایت شمارا در سرپ گوگل (SERP) چشم‌اند، روی آن کلیک کرده‌اند.

با به حساب آوردنٔ نرخ کلیک جست‌وجو میتوانید ترازو اثربخشی تیتر بهینه سازی و متا دیسکریپشن صفحه ها خویش را بسنجید و مشاهده کنید چه تیتر و توضیحی ترغیب‌کننده‌خیس میباشد؛ استعمال از اعداد؟ تیتر متناقض؟

از طرفی، متوجه می شوید که آیا محتوای شما با مراد و نیت استفاده کننده از جست‌وجوی عبارتی مشخص و معلوم هم‌خوانی دارااست یا این که خیر.

با بهبود این موردها، ORGANIC CTR (نرخ کلیک طبیعی) هم ارتقا پیدا می‌نماید و ترافیک بیشتری روانهٔ تارنما شما می شود.

مراد از CTR ارگانیک، هنگامی میباشد که تارنما شما به‌صورت طبیعی (خیر با تبلیغات در گوگل) دربین نتیجه ها قرار بگیرید و یوزرها روی آن کلیک نمایند.

در تبلیغات هم CTR نقش مهمی داراست؛ زیرا نشانه می دهد تبلیغ شما چقدر جالب میباشد، کانالی که برای تبلیغات تعیین کرده‌اید، چقدر موءثر بوده میباشد و آیا تبلیغ به مخاطبی اکران داده شد‌ه‌است که به شما نیاز داراست یا این که خیر.

همان، تلاش کمپین تبلیغاتی و باصرفه‌سازی آن تا حدود متعددی به نرخ کلیک گره خورده میباشد.

اکنون که فهمیدیم CTR چیست، وهله چرتکه‌پرتاب کردن میباشد!
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.