موتور جستجو چه کاری انجام می دهد؟

بهترین مرجع سئو در مشهد

موتور جستجو چه کاری انجام می دهد؟

۱۱ بازديد
موتور جستجو چه کاری انجام می دهد؟
دانستن اینکه کاربران چطور از موتورهای جست و جو استعمال می‌کنند و موتورهای جستجو چطور صفحات وب را رتبه‌بندی می‌کنند، می تواند مهمترین ترازو ما برای شناخت تکنیک‌های بهینه سازی و با صرفه‌سازی تارنما باشد. در‌این مقاله ما نگاهی به طریقه سعی موتورهای جستجو در سطح وب خواهیم داشت.
موتورهای جستجو به چه شکل عمل می‌کنند؟
موتورهای جستجو برای رسیدگی محتوای وب و سرویس دهی مناسب به کاربران خود، در صفحه ها وب می‌خزند و با پژوهش محتوا، نسخه تامین از آنان تهیه می‌کنند. سپس با تمرکز به درخواست کاربر آنها را براساس محتوا ایندکس شده نمایش میدهند. این سه کار به‌ترتیب Crawling و Indexing و Results ایفا میگیرد.
۱- خزیدن ربات‌های گوگل (Crawling)
گوگل برای دسترسی به محتوای وب سایت ربات‌هایی طراحی کرده است که آن ها همانند یک کاربر وارد وبسایت شما شده و با خزش (crawl) در آن سعی می‌کنند، محتوای برگه را دریافت کنند. در این فرایند، بخش‌هایی مانند محتوا، عنوان، تصاویر، لینک و پیوند و هرچیزی که دسترسی به آن برای ربات گوگل ممکن باشد، آیتم رسیدگی قرار خواهد گرفت.
در نظر داشته باشید که ربات‌های گوگل از قوانین مشخصی برای رسیدگی صفحه ها وب استعمال می‌‌کنند. پس اگر می‌خواهید صفحه ای از سایت شما بوسیله گوگل مطالعه نشود، کافیست از طریق فایل robots.txt این عمل را اعمال دهید. برای آموزش سئو در مشهد می توانید با رایا پارس همراه شوید.
پوشه robots.txt و تاثیر آن بر seo وب‌سایت
۲- Index کردن
وقتی که مطالعه یک کاغذ به وسیله ربات ایفا شد، مرحله ایندکس کردن آغاز می‌شود. تصور کنید که اینترنت یک کتابخانه بسیار والا است که گوگل کوشش می‌کند، فهرستی کامل از کتاب‌های جانور ( صفحات وب) تهیه و تنظیم کند. فاکتورهای مختلفی وجود دارااست که بر سرعت ایندکس شدن یک شیت بوسیله گوگل تاثیر می گذارد.
ربات‌های گوگل معمولا در طی‌های هنگامی گوناگون، دوباره به همان صفحه ها رجوع کرده و در صورتیکه متوجه تغییراتی در آن برگه شوند، مجددا فرآیند ایندکس کردن گوگل برای آن صفحه را جاری ساختن میدهند.
۳- تهیه لیست نتایج جستجو (Results)
حاصل جستجو هم برای کاربران و هم برای صاحبان سایت اهمیت زیادی داراست. وقتی‌که به‌عنوان یک کاربر عبارت مورد نظر خود را در گوگل جستجو می کنید، گوگل از فی مابین صفحاتی که پیش از آن ایندکس کرده است، نتایج مرتبط با جستجوی شما را توصیه میدهد. این فرآیند بسیار غامض می باشد. زیرا از بین صدها میلیون سایت و شاید میلیاردها شیت موجود در وب باید نتیجه ها مورد نظر شما‌را شناسایی کرده و نمایش دهد.
برای اینکار الگوریتم های متنوعی مندرج است و گوگل همواره در فعلا افزایش و با صرفه کردن این الگوریتم ها می‌باشد. هرگز پروسه رسیدگی صفحه های و جایگاه‌بندی توسط گوگل اعلام نشده و نخواهد شد. گوگل اعلام کرده که برای جایگاه‌بندی صفحه ها بیش تر از ۲۰۰ فاکتور را در حیث میگیرد. از مهم ترین فاکتورهای مورد نظر گوگل:
میزان بروزرسانی وب سایت و نرخ ساخت محتوا
سرعت بار گذاری
روش به کار گیری از لغات کلیدی در متن، عنوان، تصاویر و لینک ها
ساختار پیوند سازی داخلی سایت
طراحی ریسپانسیو سایت و نمایش صحیح در گوشی و تبلت
اعتبار دامنه
فعالیت در شبکه‌های اجتماعی
اخلاق کاربران، ارسال طریقه و امتیازدهی در ورقه
تجارب کاربری و واحد سنجش رضایت کاربران (User Experience)
ضریب خروج (Bounce rate) از تارنما و نرخ کلیک در نتیجه ها گوگل (CTR)
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.