تست موبایل فرندلی (Mobile Friendly)

بهترین مرجع سئو در مشهد

تست موبایل فرندلی (Mobile Friendly)

۱۴ بازديد
احتمالا شمایی که در درحال حاضر بازرسی این نوشته ی علمی میباشید به نیکی با عنایت گوشی فرندلی بودن تارنما آشنایید و می‌دانید که سازش تارنما شما با اکران در تلفن های یاور، چه اثر مهمی در بهینه سازی وبسایت دارااست.
در‌این نوشته ی علمی قصد دارم شل ترین راهکارهای آزمایش Mobile Friendly تارنما را یادگرفتن بدهم. راهکارهایی که در پی معرفی می‌کنم، از سطح تحت آغاز و تا سطح ماهر ادامه پیدا میکنند.
آزمایش Mobile Friendly بودن و ریسپانسیو وب سایت
به طور تقریب از سال 2015 بود که گوگل با پژوهش نتیجه ها کاوش بدین فیض رسید که تعداد یوزرها موبایلی نسبت به یوزرها دسکتاپ در حالا ارتقاء میباشد. بعداز آن هم با معرفی الگوریتم mobilegeddon، به تارنما هایی که برای اکران در صفحه های تلفن همراه با صرفه گردیده اند، مداقه بیشتری بخشید.
این الگوریتم منجر میگردد وبسایت های ریسپانسیو و mobile friendly در جستجوهایی که با تلفن همراه و تبلت ایفا می شود، درجه بهتری از وب سایت های غیر با صرفه پیدا نمایند. حال به سراغ راهکارهای پژوهش ریسپانسیو بودن تارنما برویم. سئو در مشهد او‌لین راه‌حل به کارگیری از خویش مرورگر میباشد:
1_ آزمایش گوشی فرندلی بودن وبسایت به امداد مرورگر
اولی چاره برای نظارت ریسپانسیو بودن تارنما، به کار گیری از دکمه حقیر کردن کاغذ در مرورگر میباشد. اساسا با کاهش سایز شیت در مرورگر، موقعیت پژوهش ورقه با گوشی را برای وبسایت مشابه سازی می‌کنیم. برای ایفا این عمل به تارنما متبوع خودتان بروید؛ بعد از آن طبق تصویر ذیل، دکمه خرد شدن شیت را بزنید:
خارکردن ورقه
در‌صورتی‌که سایت شما ریسپانسیو باشد، تصویر آن این چنین نشان داده میشود:
تصویر وب سایت ریسپانسیو
ولی در‌صورتی‌که تارنما سئوی گوشی نباشد چه؟ برای شعور عالی این مسئله وبسایت ورزش 3 که ریسپانسیو وجود ندارد را به همین صورت آزمایش می‌کنم. فیض آن در تصویر تحت قابل مشاهده میباشد:
وب سایت ریسپانسیو نشده ورزش3
همان گونه که می‌بینید، وب سایت ورزش 3 ریسپانسیو وجود ندارد و این قضیه را میتوان از وجود نشانه “اسکرول افقی” در انتهای شیت روئت کرد. در یک وبسایت ریسپانسیو اِلمان ها می بایست در طی مراجعه با ورقه اکران کوچکتر، به صورت عمودی در ذیل هم چیده شوند ولی در وبسایت ورزش 3 که ریسپانسیو وجود ندارد، تارنما به عبارتی ظواهر قبل خودش را محافظت کرده و برای دیدن سایر قسمت های کاغذ نیاز به اسکرول افقی داریم.
این یک کدام از راهکارهای تحقیق ریسپانسیو وبسایت بود، راه‌حل دیگر که آن هم به یاری مرورگر جاری ساختن می شود، به کارگیری از developer tools مرورگر میباشد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.